مدیر عامل ثامن دستگیر و به کشور بازگردانده شد

شنبه،۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
توسط پلیس اطلاعات و امنیت
مدیر عامل ثامن دستگیر و به کشور بازگردانده شد

گروه اجتماعی- جانشین رئیس پلیس بین الملل ناجا از دستگیری و استرداد مدیر عامل متواری “سکه ثامن” به کشور خبر داد.

سردار کاظم مجتبایی در تشریح این خبر اظهار داشت: باتلاش گسترده پلیس و همکاری دستگاه قضا، متهم متواری شرکت تجارت الکترونیکی ثامن معروف به “سکه ثامن” که قریب به ۲۰ روز از کشور متواری شده بود، شناسایی، دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

جانشین رئیس پلیس بین الملل ناجا ادامه داد: متهم با بیش از هزار نفر معامله، مبادله و خرید و فروش طلا و سکه داشت و با توجه به نوساناتی که در موضوع ارزش سکه صورت گرفت بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و از کشور متواری شد. این مقام عالی انتظامی عنوان کرد: با تلاش صورت گرفته نیروهای پلیس به ویژه با حمایت و پشتیبانی خوب پلیس فتا در حوزه سایبری و اقدامات پلیس اطلاعات و امنیت و با محوریت پلیس بین الملل ناجا، محل اختفای او در خارج از کشور شناسایی و نامبرده دستگیر و با تشریفات و مناسبات قانونی به کشور بازگردانده شد.

این مقام عالی انتظامی در پاسخ به این سوال که آیا نامبرده در این اقدام مجرمانه و کلاهبردارانه همدست دیگری داشته یا خیر؟ عنوان کرد: البته این متهم فراری در اقدام کلاهبردارانه تنها نیست و تعدادی از بستگان نزدیک و دوستانش در این موضوع همراهی‌اش کرده‌اند که تعدادی شناسایی و دستگیر شدند و دستگیری دیگر همدستان او به جد در دستور کار پلیس است.

جانشین رئیس پلیس بین الملل ناجا عنوان کرد: این متهم به دو کشور عازم و متواری شده بود، استرداد وی از کشورهای مذکور بیانگر اوج تسلط و اشراف پلیس در تعقیب نامبرده می باشد.

پلیس با کنترل و رصد فضای سایبری و با اقدامات اطلاعاتی توانست این متهم فراری را به کشور بازگرداند. وی گفت: بلافاصله پس از شناسایی نامبرده، افسر رابط پلیس اینترپل در کشور مذکور متهم فراری را بدرقه و پس از ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران، فرد تحویل پلیس بین الملل ناجا شد. بر اساس گزارش سایت پلیس، سردار مجتبایی گفت: متهم فراری پس از تحویل برای انجام اقدامات دیگر تحویل پلیس فتا و مقامات قضائی گردید.

 انتهای پیام/

کد خبر: 3428