استراتژی جدید رنو؛ مراکش به جای ایران

سه شنبه،۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱

رنو.jpg

گروه اقتصادی- خودروساز فرانسوی که در ماه جاری میلادی فروش خودرو را به ایران متوقف کرده، قصد دارد تولید محصولاتش را در مراکش تا ۵۰۰ هزار دستگاه در سال افزایش دهد.

به گزارش پیام ایران، رنو در حالی از کاهش فروش خود در بازار ایران متحمل ضرر و زیان نسبتا هنگفتی شده است که در ماه جاری میلادی رسما فروش خودرو به ایران را متوقف کرده تا شایعات در خصوص ترک کامل بازار ایران از سوی این برند فرانسوی باز هم قوت گیرد. این شرکت که پس از توافق هسته ای ایران و گروه ۵+۱ قصد داشت به صورت مستقل کار تولید محصولاتش به انجام رساند پس از کارشکنی‌های بسیاری که در جریان سرمایه گذاری در ایران دید، فعلا تمایلی به ادامه همکاری و تولید خودرو در ایران ندارد.
در همین باره خبرگزاری تسنیم روز گذشته در گزارشی اعلام کرد : «این شرکت فرانسوی در گزارش ماهانه فروش محصولات خود در ماه سپتامبر هیچ فروشی در بازار ایران نداشته است. این در حالی است که رنو طی سپتامبر سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۰ هزار و ۹۳۲ دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده بود ولی در سپتامبر ۲۰۱۸ این میزان را به صفر رسانده است.» در گزارش تسنیم همچنین آمده: « رنو در اوت ۲۰۱۸ یعنی نخستین ماه بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز فروش خود در بازار ایران را به نصف کاهش داده و به ۷ هزار و ۶۲۶ دستگاه رسانده بود. بر این اساس مجموع فروش رنو به ایران در ۹ ماهه ۲۰۱۸ نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۱۳ درصدی داشته و به ۹۶ هزار دستگاه رسیده است. رنو در ۹ ماهه سال قبل ۱۱۰ هزار و ۵۴۹ دستگاه خودرو روانه بازار ایران کرده بود.»

انتهای پیام/

کد خبر: 3940