رونمایی از یک اثر هنری مدرن در کیش

سه شنبه،۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
کیش،آسمانی روی زمین
رونمایی از یک اثر هنری مدرن در کیش

گروه فرهنگ و هنر - رونمایی از اثر هنری کیش که با عنوان "کهکشان کیش، آسمانی روی زمین" صورت گرفت، با استقبال فراوان روبرو شد.

به گزارش پیام ایران، این اثرهمزمان با نمایشگاه بین المللی کیش اینوکس 2018 با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور، مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، فریدون همتی استاندار هرمزگان و جمعی از مسئولان و مدیران کشوری و محلی رو نمایی شد.

عباس اکبری طراح این اثر است و اجرای آن توسط این هنرمند و با همیاری پریسا فرهادی انجام گرفته است.

محمدابراهيم انصاری لاری مديرعامل سازمان منطقه آزاد درباره اين اثر گفت: اين اثر به عنوان اثری برگرفته از ويژگى هاى خاص اكوسيستمى كيش است که دارای آسمانی صاف با حس نزدیکی آسمان به زمین به ویژه در شب و روشنایی ستارگان است طراحی و اجرا شده است.

در این چیدمان هنری هنرمند در فضایی به ابعاد ٦٦٠ در ٤١٥ در ٣٠٠ سانتى متر به خلق اثری نمادین از کهکشان پرداخته است.

استفاده از ظرفيت هاى تجسمى سفال بهره گيرى شده و موضوع اين كار برگرفته از اجرام آسمانى و كهكشان است و لعاب هايي كه در قطعه هاي سفالي استفاده شده با موضوع اثر همسو است. هریک از گوی هایی که در این اثر هنری به چشم می خورند به لحاظ رنگ و نقش متفاوت از دیگر گوی‎ها است.

در فضای پشت اثر که زمینه کار است نقاشى مبهم از فضا كشيده شده و حدود ٧٠٠ قطعه گوى سفالين كه تداعى كننده اجرام آسمانى و معلق در فضا هستند به وسيله  تكنيك ريخته‎گرى با سراميك و اغلب با لعاب‎هاى فلز فام به گونه‎يى تزيين شده‎اند كه حس و حال جهان لايتناهى را به مخاطب انتقال دهند.

اين اثرهنری که توجه هر بیننده‎ای را به خود جلب می کند و گوشه‎ای از جلوه های زیبای جهان هستی را به نمایش می‎گذارد در مدت سه ماه ساخته و در مرکز همایش های بین المللی کیش نصب شده است.

كيش، آسمان روي زمين" عنوان اثری هنری است که با تکنیک نقاشی و سرامیک نمایی از کهکشان را در مرکز همایش‎های بین‎المللی کیش در نزدیکی ساحل و آبهای خلیج همیشه فارس در معرض دید عموم قرار داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 3955