ایران 2 - عمان 0؛ مهار پنالتی بیرانوند، نبوغ جهانبخش و انسجام تیمی؛ ایران در یک چهارم نهایی آسیا + فیلم خلاصه بازی

يکشنبه،۳۰ دي ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
ایران 2 - عمان 0؛ مهار پنالتی بیرانوند، نبوغ جهانبخش و انسجام تیمی؛ ایران در یک چهارم نهایی آسیا

گروه ورزش - در آخرین دیدار مرحله یک هشتم نهایی امروز، تیم ملی فوتبال کشورمان برابر عمان قرار گرفت و توانست با دو گل این تیم را شکست دهد و راهی مرحله یک چهارم نهایی جام شود.

تیم ملی ما  به عنوان سرگروه بالاتر از عراق توانست سرگروه شود و به عنوان تیم نخست گروه D به جمع 16 تیم بپیوندد. در طرف مقابل عمان توانست به عنوان یکی از تیم‌های سوم از گروه F رقابت‌ها به این مرحله برسد.

بازی‌های گروهی دو تیم را ببینید:

ایران:

ایران 5 - یمن 0 ؛ خط و نشان آسیایی ملی پوشان + فیلم خلاصه بازی

ویتنام 0 - ایران 2؛ صعود مقتدرانه تیم ملی به جمع 16 تیم برتر جام + فیلم خلاصه بازی

خلاصه بازی ایران (0) - عراق (0)

عمان:

در بازی نخست عمان با نتیجه 2 بر یک از ازبکستان شکست خورد

عمان 0 - ژاپن 1؛ صعود اقتصادی ژاپنی‌ها به جمع 16 تیم

خلاصه بازی عمان (3) - ترکمنستان (1)

بازی راس ساعت 20:30 در ورزشگاه "بن زاید" آغاز شد و خیلی زود روی یک پاس رو به جلو درون محوطه جریمه ایران مجید حسینی جا ماند و یک پنالتی را در دقیقه 2 به عمانی ها هدیه داد اما علیرضا بیرانوند توانستند ضربه پرقدرت احمد مبارک را که به گوشه دروازه می رفت مهار کند تا ایران در دقایق ابتدای بازی گلی نخورد.

ایران 2 - عمان 0؛ مهار پنالتی بیرانوند، نبوغ جهانبخش و انسجام تیمی؛ ایران در یک چهارم نهایی آسیا

در ادامه بازی، ایران بیشتر مسلط به بازی شد اما نتوانست موقعیت آنچنانی ایجاد کند تا اینکه در دقیقه 32 جهانبخش روی اشتباه مدافع عمانی و البته هوش و قدرت بدنی خود توپ را مال خود کرد و توانست دروازه عمان را باز کند. در ادامه، بازی منسجم بچه‌های تیم ما ادامه داشت و کنترل بازی را در دست داشتند و در دقیقه 40 اشکان دژآگه پنالتی را که داور به خاطر خطا روی مهدی طارمی گرفته بود وارد دروازه عمانی ها کرد تا اختلاف را دوبرابر کند.

ایران 2 - عمان 0؛ مهار پنالتی بیرانوند، نبوغ جهانبخش و انسجام تیمی؛ ایران در یک چهارم نهایی آسیا

در دقیقه 43 باز هم علیرضا بیرانوند شوت از راه دور تماشایی بازیکن عمان را مهار کرد تا همچنان ایران گلی را دریافت نکرده باشد. دو دقیقه بعد آزمون و طارمی نتوانستند از موقعیت ایده آل که روی پاس جهانبخش ایجاد شد را تبدیل به گل سوم کنند و نیمه نخست بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

در نیمه دوم باز هم تیم ما مسلط بازی را آغاز کرد و صاحب توپ و میدان بود و در دقیقه 58 مهدی طارمی می توانست اختلاف را به 3 گل برساند که شوت محکم او را گلر حریف دفع کرد. در ادامه بازی آرام تر دنبال شد و ایران سعی در گردش توپ و در اختیار داشتن میدان داشت.

وحید امیری نیز با دریافت کارت زرد در دقیقه 65 بازی بعد برابر چین را از دست داد.

در دقیقه 69 علیرضا جهانبخش زننده گل اول جای خود را به روزبه چشمی داد. دقیقه 78 نیز اشکان دزآگه زننده گل دوم ما جای خود را به سامان قدوس داد.

در دقیقه 86 همکاری طارمی و سردار باز هم می توانست گل سوم را برای ما در پی داشته باشد که باز هم دروازبان عمان نگذاشت تا برای بار سوم دروازه تیمش باز شود.

در دقیقه 88 نیز سردار جای خود را به مسعود شجاعی داد.

دقایق آخر بازی نیز با میدان داری ایران همراه بود و ایران توانست با همین دو گل عمان را شکست دهد و حریف چین در یک چهارم نهایی شود.

کد خبر: 5399