استقبال امارات از قطع ارتباط مراکش با ایران

چهارشنبه،۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

گروه سیاسی- وزیر مشاور امارات در امور خارجه با استقبال از اقدام مراکش در قطع روابط دیپلماتیک با ایران، اعلام کرد که کشورش در این زمینه از رباط حمایت می‌کند.

شبکه خبری العالم، ساعاتی پس از اعلام خبر قطع روابط دیپلماتیک مراکش با ایران با ادعای حمایت تهران از جبهه پولیساریو، امارات  از این اقدام رباط استقبال و حمایت کرد.

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: در رابطه با حساسیت مراکش نسبت به مسائل ملی و مخالفت با دخالت‌های ایران در امور داخلی خود، در کنار مراکش هستیم و سیاست و رویکرد حمایتی ما از این کشور یک میراث تاریخی است.

پیش‌تر ناصر بوریتا، رئیس دستگاه دیپلماسی مراکش در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که این کشور سفارت خود را در تهران خواهد بست و سفیر ایران در رباط را اخراج خواهد کرد.

او مدعی شد، حزب‌الله موشک‌های سطح به هوا در اختیار پولیساریو قرار داده و این کار با اجازه ضمنی سفارت ایران در الجزایر صورت گرفته است.

این ادعا در حالی مطرح شد که حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای ادعاها و اتهامات وزیر امور خارجه مراکش را مبنی بر  حمایت این جنبش از جبهه پولیساریا و آموزش عناصر آن به طور کلی تکذیب کرد و افزود، تأسف‌بار است که مراکش به علت فشارهای آمریکا، اسرائیل و عربستان به چنین اتهاماتی متوسل می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 705