بهترین سیستم‌های بازنشستگی متعلق به کدام کشورها است؟

شنبه،۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
بهترین سیستم‌های بازنشستگی متعلق به کدام کشورها است؟

گروه گردشگری- هلند بهترین نظام بازنشستگی جهان تا پایان سال ۲۰۱۸ را داشته است.

به گزارش به گزارش پیام ایران، موسسه "مرکر" در گزارش جدید خود به رتبه بندی نظام های بازنشستگی ۳۴ کشور توسعه یافته جهان تا پایان سال ۲۰۱۸ پرداخته است که در آن کشورها بر اساس شاخص‌های مزایا، طراحی نظام بازنشستگی، میزان پس‌انداز، حمایت های مالیاتی دولت‌ها از بازنشستگان، میزان مالکیت مسکن، دارایی‌ها، پوشش بیمه، رشد اقتصادی، بدهی دولت به بیمه گران، حکمرانی، هزینه های زندگی بازنشستگان و متوسط درآمد آن ها پرداخته است. کشورها بر حسب امتیاز خود از صفر تا ۱۰۰ رده بندی شده اند که صفر بیانگر کمترین امتیاز و ۱۰۰ بیانگر بیشترین امتیاز است.

بر این اساس تنها دو کشور توانسته اند در بالاترین دسته (امتیاز بالای ۸۰) جای گیرند. هر چند که طبق انتظارات قبلی کشورهای منطقه اسکاندیناوی حضور پر‌رنگی در صدر جدول دارند اما بالاترین رتبه در گزارش امسال به هلند رسیده است. این کشور به دلیل موفقیت خود در افزایش پس‌انداز بازنشستگان توانست تا به سلطه سه ساله دانمارک در این رده بندی خاتمه دهد.

57669111.jpg

بر همین اساس برترین نظام‌های بازنشستگی متعلق به کشورهای زیر است:

۱-هلند با ۸۰.۳ امتیاز

۲- دانمارک با ۸۰.۲ امتیاز

۳- فنلاند با ۷۴.۵ امتیاز

۴- استرالیا با ۷۲.۶ امتیاز

۵- سوئد با ۷۲.۵ امتیاز

۶- نروژ با ۷۱.۵ امتیاز

۷- سنگاپور با ۷۰.۴ امتیاز

۸- شیلی با ۶۹.۳ امتیاز

۹- نیوزلند با ۶۸.۵ امتیاز

۱۰- کانادا با ۶۸ امتیاز

intro.jpg

در این رتبه بندی هم چنین کشورهای سوئیس در رده یازدهم، آلمان در رده سیزدهم، انگلیس در رده پانزدهم، فرانسه در رده هفدهم، عربستان در رده هجدهم، آمریکا در رده نوزدهم، اتریش در رده بیست و پنجم، ژاپن در رده بیست و نهم، کره جنوبی در رده سی‌ام، چین در رده سی و یکم و هند در رده سی و سوم قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 7854