نقص قوانین یا نقض قوانین؟!

يکشنبه،۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۸
به بهانه اقدام برای مسدود کردن در ورودی یکی از بیمارستان های تهران

3c03080f-9327-4274-93fc-45dc9d82d770.jpg

گروه اجتماعی>شهری-  دیدن بدرفتاری برخی مأموران شهرداری در شهرهای مختلف با مردم هر چند ناراحت کننده است اما اتفاقی جدید به حساب نمی‌آید. هر از گاهی خبر، ویدئو یا صوتی از این گونه وقایع منتشر می‌شود و  بعد از چند روز به فراموشی سپرده می‌شود. اما این قبیل اتفاقات گاهی اوقات شدت بیشتری پیدا می‌کنند و داستان‌های عجیبی را رقم می‌زنند.

به گزارش  پیام ایران ، حوالی ساعت 3 بعدازظهر پنجشنبه 7 آذر ماه 98، اتفاقی باعث بروز مشکلات زیادی برای جمعی از مردم شد. ماجرا از آنجا شروع شد که جرثقیلی که حامل یک بلوک سیمانی (نیوجرسی) بود جلوی  ورودی بیمارستان صارم توقف می‌کند و محموله خود را جلوی در ورودی بیمارستان تخلیه می‌کند. با دیدن این صحنه پرسنل حراست بیمارستان برای دریافت توضیح و پرسیدن دلیل این کار به  ورودی می‌روند اما راننده بی‌توجه محل را ترک می‌کند. 

12.jpg
در ادامه پرسنل حراست برای روشن شدن موضوع از دو نفر از همراهان اکیپ شهرداری که با خودروی شخصی چند قدم دورتر از جرثقیل توقف کرده و مشغول فیلمبرداری و عکاسی بودند توضیح می‌خواهند اما آنها از پاسخ سرباز زده و می‌گویند: «ما مأمور گذاشتن این بلوک‌ها هستیم و باقی ماجرا به ما ارتباطی ندارد. به ما گفته‌اند این بلوک را بگذاریم و عکس بگیریم.» حراست بیمارستان که شرایط را اینگونه می‌بیند و متوجه می‌شود که با مذاکره نمی‌تواند موضوع را حل و فصل کند با پلیس 110 تماس گرفته و از آنها کمک می‌خواهد. تا رسیدن مأموران پلیس 110 مذاکرات با آن دو مأمور شهرداری ادامه پیدا می‌کند ولی نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود و مردم، پرسنل و پزشکان که قصد ورود به بیمارستان یا خروج از آن را داشتند گرفتار می‌شوند. اعتراض‌ها شدت می‌گیرد و یکی از پزشکان که خودش را متخصص قلب بیمارستان صارم معرفی می‌کند از آنها می‌خواهد راه را باز کنند تا او به جراحی اورژانسی‌اش در یکی دیگر از بیمارستان‌ها برسد. اما هر چه تلاش می‌کند به در بسته می‌خورد. با حضور مأموران نیروی انتظامی در محل و بررسی موضوع، صورتجلسه‌ای تنظیم شده و دستور بازگشایی صادر می‌شود.

 

موضوعی که اهمیت بررسی دقیق این اتفاق را دوچندان می‌کند این است که چگونه اجازه مسدود کردن درب ورودی بیمارستان توسط مسئولان شهرداری صادر شده است. آیا آنها مجاز هستند که جلوی تردد مردم را بگیرند؟ اگر خدای نکرده حادثه‌ای مانند آتش‌سوزی در آنجا اتفاق می‌افتاد پیامدهای آن را چه کسانی به عهده می‌گرفتند؟‌ اگر نقص در قوانین برای رفتار و برخورد و این اقدام جود دارد چرا تاکنون هیچ کس برای اصلاح آن اقدامی صورت نداده است و اگر نقصی وجود ندارد چرا سال هاست نقض می‌شود؟ واقعا قوانین نقص دارند یا نقض می‌شوند؟

2_2.jpg

انتهای پیام/

کد خبر: 9337