انصراف دهندگان از جشنواره فجر ۳۸

يکشنبه،۲۲ دي ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
انصراف دهندگان از جشنواره فجر ۳۸

گروه فرهنگ و هنر -  سازندگان فیلم مستند کامی به تهیه‌کنندگی پیمان قاسم‌خانی و کارگردانی میترا ابراهیمی از شرکت در جشنواره فیلم فجر انصراف دادند.

به گزارش  پیام ایران ، میترا ابراهیمی (کارگردان مستند کامی) با اعلام انصراف از حضور در جشنواره فیلم فجر نوشت: پیش از این با افتخار گفتم که فیلم را در جشنواره فجر اکران خواهم کرد چون کامی برای این مردم است چون نمی‌خواهم با پزهای روشنفکری ببرمش آن طرف و جایی اکرانش بکنم که درکش نمی‌کنند، اما حالا برایم هیچ افتخاری نیست.

حالا پنج سال تلاشم را کوچک‌ می‌بینم در مقابل داغی که بر دل مردم ایرانه! کامی هم به نوعی قربانی شد اما اکرانش بماند به زمانی بهتر با دلی خوش‌تر. این کمترین کاری بود که از دست من برمی‌آمد. با عذرخواهی از عوامل فیلم که بسیار زحمت کشیدند. اینکه اولین فیلم‌ات به اکران مهمترین جشنواره کشورت برسد شاید آرزو باشد اما انسان سوگوار آرزویی ندارد.

فیلم مستند کامی به تهیه‌کنندگی پیمان قاسم خانی و کارگردانی میترا ابراهیمی ساخته شده است.

51.jpg

1_14.jpg

این در حالی است که مسعود کیمیایی نیز با فیلم «خون شد» در بخش مسابقه جشنواره فجر انتخاب شده بود و این کارگردان با انتشار ویدیویی از این جشنواره انصراف داد و گفت:«من امسال فیلمی ساختم به نام «خون شد» که در جشنواره فجر هست. من هیچ وقت اهل جشنواره نبودم و سمت و سویم همیشه مردم هستند و نگاه می کنم می بینیم که مردم روزگار سختی را می گذرانند و روزی نیست که خبرهای بد نشنویم. دلم نمی‌خواهد فیلمم در جشنواره فجر نشان داده بشود به دلیل تسلیتی که به این همه آدم دارم. مردمی که مسافر بودند»

اما تهیه کننده این اثر این انصراف را قبول نکرد و گفت: "تقاضای من این است که این فیلم در بخش کارگردانی داور نشود".

انصراف کیوان ساکت

45.jpg

کیوان ساکت نوازنده ایرانی نیز در پی واکنش به سقوط هواپیمای ایران-اوکراین از حضور در جشنوارهای هنری فجر انصراف داد.

 کیوان ساکت از حضور در رویدادهای هنری فجر انصراف داد.

در پی انصراف برخی هنرمندان از حضور در جشنواره‌های هنری پیش‌رو برای ادای احترام به درگذشتگان سانحه هواپیمای ایران-اوکراین، کیوان ساکت نیز از حضور در جشنواره موسیقی فجر انصراف داد.

کیوان ساکت در صفحه شخصی‌اش نوشته است: «من به نشانه همدلی با مردم داغدار و ستم‌دیده سرزمین‌ام،‌ امسال در هیچیک از جشنواره‌های هنری فجر نخواهم داشت. نه به عنوان هنرمندِ شرکت‌کننده، نه در مقامِ داور یا کارشناس مدعو و نه در نقش مخاطب و بیننده هیچ یک از آثار.»

انتهای پیام/ جماران

کد خبر: 9991