پیشتازی سندرز در اردوگاه دموکرات‌ها | سناتور ۷۸ ساله رقیب ترامپ می‌شود؟

يکشنبه،۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰

4390366.jpg

گروه بین الملل - برنی سندرز در فاصله کمتر از یک هفته تا برگزاری انتخابات درون‌حزبی در ایالت آیوا برای برگزیدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، بر دیگر رقیبان خود پیشی گرفت.

به گزارش  پیام ایران به نقل از گاردین، ۱۰ روز پس از برگزاری نخستین مناظره نامزدهای دموکرات در سال ۲۰۲۰ (مناظره هفتم) و کمتر از یک هفته تا گردهمایی هواداران حزب دموکرات برای انتخاب نامزد برتر، سندرز ۷۸ ساله گوی سبقت را از دیگر نامزدهای پرامید ربوده و به احتمال فراوان رقیب دانلد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ خواهد بود.

بر اساس یافته‌های آخرین نظرسنجی مشترک روزنامه نیویورک تایمز و سیه‌نا کالج آمریکا، سندرز به عنوان سناتور ایالت ورمونت گزینه نخست ۲۵ درصد مردم برای رقابت با ترامپ است. این درست شش درصد بیش از نظرسنجی مشابه در ماه اکتبر است و نشان می‌دهد نامزد ۷۸ ساله دموکرات‌ها در آخرین مناظره توانسته بسیاری از رای‌دهنده‌ها را متقاعد و نظرشان را جلب کند.

4390367.jpg

پیت بوتیجیج، شهردار پیشین ساوث بند در ایالت ایندیانا با ۱۸ درصد و جو بایدن، معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا با ۱۷ درصد به ترتیب در این نظرسنجی عمومی در رده‌های دوم و سوم ایستاده‌اند. رده چهارم هم در کمال شگفتی به الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست با ۱۵ درصد رسیده است؛ گزینه‌ای که در نظرسنجی پیشین با داشتن ۲۲ درصد رای مثبت به نظر می‌رسید می‌تواند نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ باشد.

از شواهد و قرائن چنین برمی‌آید که حرف زدن درباره موضوع‌هایی چون بهداشت عمومی و سیاست خارجی در مناظره ۱۰ روز پیش بیش از همه بر نظر مردم تاثیر گذاشته است. ضمن اینکه وارن پس از آن مناظره سندرز را متهم کرد به او تهمت «دروغگو» بودن زده و جلوی دوربین‌های تلویزیونی با رقیب خود دست نداد.

انتهای پیام/

کد خبر: 10177