شاهد جابجایی قدرت از آمریکا به ایران، چین و هند هستیم

چهارشنبه،۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
شاهد جابجایی قدرت از آمریکا به ایران، چین و هند هستیم

گروه سیاسی - رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: در شرایط فعلی شاهد جابجایی قدرت از آمریکا به شرق یعنی کشورهایی مانند چین، ایران و هند هستیم. 

به گزارش پیام ایران به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی سعیدی در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی که با محوریت جهاد تبیین در مشهد برگزار شد، با اشاره به تحولات در عرصه قطب‌بندی بین‌المللی، اظهار کرد: شاهد تحولات در عرصه قطب‌بندی، از تک‌قطبی به چندقطبی هستیم.

وی اضافه کرد: انقلاب صنعتی با تکیه بر علم و سرمایه‌داری، اروپا را محور قدرت در عرصه بین‌المللی کرد، اما در جنگ جهانی شاهد تغییر قدرت یعنی کاهش قدرت اروپا و افزایش قدرت آمریکا بودیم. در شرایط فعلی شاهد جابجایی قدرت از آمریکا به شرق یعنی کشورهایی مانند چین، ایران و هند هستیم. 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه ایران با تکیه بر محورهایی از جمله توان علمی، قدرت دفاعی و قدرت انرژی در حال درخشش در عرصه جهانی است، افزود: جمهوری اسلامی قدرت منطقه است و دنیا این را به خوبی می داند.

سعیدی در ادامه به تشریح متغیرهای قطب‌بندی‌ بین‌المللی پرداخت و گفت: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم و تبدیل شدن به تک قدرت جهانی برای حفظ این جایگاه تلاش کرد جنگ را از اروپا به آسیا منتقل کند که شکل‌گیری اسرائیل سرآغاز این انتقال است، اما با آغاز جنگ روسیه و اوکراین، بار دیگر صحنه جنگ به محل اصلی خود بازگشت.

وی همبستگی و تلاقی بین تحجر سیاسی و مذهبی را از متغیرهای تحول در عرصه منطقه و بین‌الملل برشمرد و ادامه داد: از دلایل موفقیت معاویه تلاقی بین تحجر مذهبی و سیاسی بود. متاسفانه امروز نیز شاهد تلاقی تحجر مذهبی و سیاسی هستیم که از آن موارد می‌توان به داعش، وهابی‌گری و شیعه انگلیسی اشاره کرد و ضربه‌ای که جریان شیعه انگلیسی به وحدت مسلمانان وارد می کند، کمتر از داعش نیست.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه احیای اندیشه موعودگرایی و جهانی‌گرایی از متغیرهای تحول در عرصه منطقه و بین‌الملل است، اظهار کرد: ما بر اساس ۱۰ آیه از قرآن معتقدیم که سرانجام عالم توسط آخرین ذخیره اهل بیت شکل می‌گیرد؛ موضوعی که آمریکا و رژیم صهیونیستی به شدت بر روی آن کار می‌کنند.

سعیدی با اشاره به عبور تدریجی بشر از نظام‌های موجود به سمت دین‌گرایی و معنوی‌گرایی، گفت: متاسفانه هم برای دین بدلی وجود دارد و هم برای معنویت و شیعه انگلیسی خود نمونه بارز آن است. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج اساتید، وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه قدرت حاکمیت در ایران به خاطر حاکمیت اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) بعد از ۱۵ قرن، در حالی اسلام همراه با قرآن و اهل بیت را به راس قدرت آوردند که عربستان و ترکیه مدعی حکمرانی اسلامی بودند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا همچنین با اشاره به تغییر رویکرد آمریکا از راهبرد نظامی‌گری به بی‌ثبات‌سازی حول محور مطالبات سیاسی و اجتماعی، افزود: درگیر کردن کشورهای بزرگ در جنگ از جمله تلاش برای ایجاد درگیری میان ایران با افغانستان و آذربایجان، درگیر کردن کشورهایی مانند اوکراین و روسیه، چین با تایوان و همچنین لیبی با مصر از دیگر راه های قدرت گرفتن آمریکا است .

سعیدی با بیان اینکه آمریکا به شدت تلاش می‌کند ایران را با افغانستان، ترکیه و آذربایجان درگیر کند، گفت: خوشبختانه تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری مانع این موضوع شد. با هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی در منطقه غرب آسیا، شاهد تبدیل تهدیدات قطعی انقلاب اسلامی به فرصت هستیم.

پایان پیام/

کد خبر: 15138