ترافیک در میدان ونک به زیر زمین می‌رود

چهارشنبه،۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
ترافیک در میدان ونک به زیر زمین می‌رود

گروه اجتماعی - شهردار منطقه ۳ تهران اعلام کرد مطالعات توسعه فضاهای زیرسطحی پایتخت، با هدف انتقال بار ترافیکی خودروها در میدان ونک تهران به زیر زمین آغاز می‌شود.

به گزارش  پیام ایران ، احمد تواهن در این باره گفت: پروژه مطالعاتی انتقال ترافیک خودروها در میدان ونک و خیابان‌های اطراف آن به زیرزمین و تبدیل آن به پیاده‌راه، در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران پیش‌بینی شده است و پس از تامین اعتبار این پروژه زیرساختی شهری، این مطالعات توسط مشاورین ذی‌صلاح برای دستیابی به بهترین طرح‌های اجرایی انجام می‌گیرد.

شهردار منطقه ۳ تهران بیان کرد: این طرح از چهارراه شهید حقانی آغاز و تا ابتدای خیابان ملاصدرا ادامه پیدا می‌کند و همین فضا را در امتداد شمالی جنوبی محور ولیعصر(حج) در بر خواهد گرفت.

وی در تشریح هدف‌های اصلی اجرای این طرح، به سهولت در تردد خودروها و کاهش زمان سفر در محدوده میدان ونک و تبدیل پیاده‌راه و بهره‌مندی شهروندان از جاذبه‌های گردشگری و خاطره‌انگیز و همچنین سهولت دستیابی به مراکز فروشگاهی و خدماتی این محدوده از شهر تهران اشاره کرد.

تواهن افزود: در این پروژه شهری به غیر از سازه‌های ترافیکی و حمل و نقل، مواردی از قبیل واحدهای تجاری، پارکینگ و فضاهای خدماتی و تفریحی برای غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان پیش‌بینی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حجم بالای تردد شهروندان و خودروها مهم‌ترین دلیلی است که موجب شده است میدان ونک که یکی از میادین قدیمی و فرامنطقه‌ای پایتخت به شمار می‌رود، به عنوان اولویت توسعه فضاهای زیرسطحی تهران منظور شده و در دستور کار قرار داده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 12944