چینی‌ها، لهستانی‌ها و هندی‌ها در مزارع استخراج بیت‌کوین ایران مجوز رسمی دارند

يکشنبه،۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
رییس اتاق بازرگانی ایران و چین

گروه اقتصادی - رییس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: در مزارع استخراج بیت‌کوین در ایران، شاهد سرمایه گذاری لهستانی‌ها، چینی‌ها و هندی‌ها هستیم و این سه کشور به صورت رسمی مجوز گرفته و در حال استخراج بیت کوین هستند.

به گزارش  پیام ایران ، روابط ایران و چین حالا به مساله‌ای مهم نه فقط برای ایران که برای تمام رقبای منطقه‌ای ایران و جهان تبدیل شده است . نزدیک شدن چین به جایگاه اول اقتصاد در جهان، نشان می‌دهد آینده اقتصاد جهان در دستان شرق خواهد بود. با این حال حساسیت‌های فراوانی نسبت به روابط ایران و این کشور ایجاد شده است . انتشار اخباری در خصوص انعقاد قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین یکی از اتفاقاتی بود که زمینه را برای ابهام‌آفرینی در این حوزه افزایش داد. به عنوان مثال افزایش استخراج ارزهای مجازی یکی از مواردی بود که بار دیگر نام چین را بر سر زبان‌ها انداخت. حضور چینی‌ها و سرمایه‌گذاری آنها برای استخراج ارز مجازی در ایران ، نام مزارع چینی را در فضای خبری کشور پرتکرار کرد .

مجیدرضا حریری با تاکید بر اینکه ایجاد حساسیت نسبت به روابط ایران و چین از سوی رقبای منطقه‌ای پیگیری می‌شود تاکید کرد: ایران پول بلوکه شده‌ای در چین ندارد و چین بابت نگهداری منابع ایران هزینه‌های بالا دریافت نمی‌کند . 

انتهای پیام/

کد خبر: 12997