انتقاد سخنگوی دولت از «پرس تی وی»

دوشنبه،۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸
انتقاد سخنگوی دولت از «پرس تی وی»

گروه سیاسی - سخنگوی دولت از پرس تی وی، شبکه ماهواره‌ای انگلیسی زبان صدا و سیما انتقاد کرده و اخبار آن را دروغ و به زیان منافع ملی جمهوری اسلامی خوانده است.  این بار اول نیست که دولت از این شبکه خبری به صراحت انتقاد می‌کند.

به گزارش پیام ایران به نقل از مدیریت رسانه ،‌علی ربیعی در مصاحبه با روزنامه شرق، شبکه خبری پرس تی وی را "نماینده" یک تفکر در کشورش دانسته که به گفته او "دقیقا در جهت مخالفت با سیاست‌های ملی" اقدام می‌کند. وی تاکید کرده، روند رسانه‌ای پرس تی‌وی به زیان منافع ملی است. ماه پیش عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران و سرپرست مذاکرات وین هم از پوشش خبری پرس تی وی به شدت انتقاد کرد.  " پرس تی وی "،  بارها به نقل از "منابع آگاه" خود، اخباری در باره مذاکرات هسته‌ای وین برای احیای برجام منتشر کرده که دولت آقای روحانی و هیات مذاکره کننده در وین آنها را تکذیب کرده‌اند. عراقچی ماه پیش در توییتی به انگلیسی نوشت: ''من نمی دانم منبع آگاه پرس تی وی در وین کیست ولی او قطعا آگاه نیست. ''

پرس تی‌وی به انگلیسی ( Press TV) شبکهٔ تلویزیونی وابسته به صدا و سیما و نخستین شبکهٔ خبری تلویزیونی انگلیسی‌زبان ایرانی است. این شبکه از تاریخ ۱۷ تیر ۱۳۸۶ راه اندازی شد. پایگاه اصلی این شبکه در تهران است. این شبکه خبرنگاران مقیم بسیاری در نقاط راهبردی و مهم جهان مستقر کرده‌است. پرس تی‌وی دارای ۴۰۰ کارمند در درون ایران و ۲۶ خبرنگار محلی در شهرهای مهم جهان از جمله بیت‌المقدس، نیویورک و واشینگتن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 13512