خلاصه داستان قهرمان فرهادی منتشر شد

يکشنبه،۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
خلاصه داستان قهرمان فرهادی منتشر شد

گروه فرهنگ و هنر - شرکت فرانسوی ممنتو و یک نشریه ایتالیایی خلاصه‌ای از داستان فیلم «قهرمان»، جدیدترین ساخته اصغر فرهادی را منتشر کردند.

به گزارش  پیام ایران ‏، پس از معرفی «قهرمان» به عنوان یکی از فیلم‌های بخش رقابتی هفتاد وچهارمین جشنواره فیلم کن، شرکت فرانسوی ممنتو که پخش بین المللی و مسئولیت اکران این فیلم را در فرانسه بر عهده دارد، در وبسایت خود خلاصه داستان نهمین ساخته بلند فرهادی را منتشر کرد.  

فیلم ۱۲۷ دقیقه‌ای «قهرمان» درباره شخصیتی به نام رحیم است که به دلیل ناتوانی در بازپرداخت بدهی در زندان به سر می برد  اما طی دو روز مرخصی در تلاش است شاکی خود را با دادن بخشی از بدهی متقاعد به پس گرفتن شکایت کند. هر چند اما اتفاق‌ها آنگونه که برنامه‌ریزی شده پیش نمی‌رود.  

مجله سینمای ایتالیا (Cinematografo) نیز خلاصه داستانی درباره «قهرمان» منتشر کرده و در بخش معرفی فیلم‌های کن امسال آورده است: «قهرمان، فیلم جدید اصفر فرهادی کارگردان ایرانی برنده ۲ جایزه اسکار درباره مردی است که به دلیل بدهی در زندان است. او وقتی آزاد می‌شود درمی‌یابد نامزدش یک کیف پر از پول پیدا کرده، اما تصمیم می‌گیرد به پول دست نزند. وقتی خبر این کار در شهر می پیچد، رحیم به چهره‌ای شناخته‌شده تبدیل می‌شود و اهالی برای کمک به او دست به کار می‌شوند.»

فیلم «قهرمان» یکی از ۲۴ فیلم بخش رقابتی اصلی هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن با آثاری از کارگردانان سرشناسی چون وس اندرسن، نانی مورتی، فرانسوا اوزون، پل ورهوفن و شان پن برای کسب نخل طلای بهترین فیلم رقابت می کند.  

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن نیز از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) با حضور اسپایک لی، کارگردان آمریکایی به عنوان رئیس هیات داوران بخش رقابتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.  

انتهای پیام/

 

 

کد خبر: 13528