سویه جدید کرونا به عضلات و مفاصل حمله می کند

دوشنبه،۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۶
سویه جدید کرونا به عضلات و مفاصل حمله می کند

گروه علمی - عضو هیئت علمی دانشگاه پزشکی مک گیل کانادا در گفت و گو با پیام ایران اعلام کرد: زیر سویه اومیکرون، وقتی نمی تواند بخش های حیاتی بدن را درگیر کند و بدن مقابل این ویروس مقاومت می کند، این واریانت جدید  به عضلات و مفاصل یک یا چند منطقه اندامی حمله و در کارایی اندام حرکتی اختلال ایجاد می کند، که دردی شبیه اسپاسم شدید دارد.

به گزارش  پیام ایران ‏، دکتر سلاجقه جراح و فوق تخصص مغز و اعصاب افزود: این اتفاق که اخیرا بسیار شایع شده است، هنگامی رخ می دهد که بدن از ویتامین دی و سی و آنتی بادی مناسب و لازم برخوردار است و تمام اندام های حیاتی بخوبی از از خود محافظت کرده و مانع ورود ویروس شده اند.

او گفت: این گونه ابتلا پس از واکسیناسیون گسترده در جهان بیشتر شده است، چرا که افراد واکسن زده بسیار زیاد است و آنتی بادی در تمام افراد وجود دارد و بسته به مقاومت بدن این اسپاسم ها شدید و خفیف خواهد بود و در افراد واکسن گریز درگیر شدن با این زیر سویه و واریانت جدید می تواند منجر به بستری یا مرگ شود.

سلاجقه افزود: بر خلاف تصورات و و اعلام غیر علمی و مقایسه اشتباه این ویروس با سرماخوردگی، این سویه بسیار خطرناک تر انواع سویه های قبلی کرونا است و قدرت سرایت 10 برابری دارد و در افرادی که سه نوبت واکسن معتبر و تایید شده را دریافت کرده اند به صورت سرماخوردگی شدید با چند عوارض طولانی تر است.

او برای افراد واکسن زده که دچار اسپاسم شدید عضلانی و مفاصل شده اند گفت: داروهای مفید مصرف پتاسیم، منیزیم، کلسیم و مواد مغذی تقویت کننده مفاصل است و گرمی جات  در کاهش درد و دوره ی درمان توصیه می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه پزشکی مک گیل در پایان هشدار داد از مصرف داروهای رفع اسپاسم و مشابه خوداری کنید چرا که این حمله ویروسی است و در صورت مصرف داروهای شل کننده عضلات بدن واکنشی متفاوت از خود نشان می دهد و از مصرف خودسرانه دارو بپرهیزید.

انتهای پیام/

کد خبر: 14372