ثبت ۸۵۰ هزار پرونده سرقت

سه شنبه،۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۷
ثبت ۸۵۰ هزار پرونده سرقت

گروه اجتماعی - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از جرایم بسیار مهم در ۵ سال گذشته "سرقت" بوده که آمار بالایی دارد، گفت: در سال گذشته ۸۵۰ هزار پرونده در ارتباط با سرقت ثبت و سیصد و خرده ای هزار نفر هم در این رابطه توسط نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند اما همه پرونده‌ها منجر به نتیجه نشده است.

به گزارش  پیام ایران ‏، به نقل از قوه قضاییه، اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قصائیه گفت: سند تحول در راستای گام دوم انقلاب که بحث تحول و ضرورت های تحول از نظر مقام معظم رهبری بود طراحی و به ثبت رسید.

سرقت مهمترین جرم طی ۵ سال گذشته بوده است

او  درباره پرونده های پرتکرار از نگاه قوه قضائیه نیز اعلام کرد: یکی از جرایم بسیار مهمی که در ۵ سال گذشته مهمترین جرم قوه را در حوزه کیفری تشکیل می داده بحث سرقت بوده که آمار بالایی دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: در سال گذشته آمار قابل توجهی در رابطه با سرقت داشتیم و ۸۵۰ هزار پرونده در ارتباط با سرقت ثبت و سیصد و خرده ای هزار نفر هم در این رابطه توسط نیروی انتظامی دستگیر شده اند اما همه پرونده ها منجر به نتیجه نشده است.

جهانگیر گفت: با همکاری نهادهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی، قرارگاه مشترک استانی و کشوری را پیش بینی و مناطق آلوده توسط بخش های مختلف رصد شده است، حوزه مال خرها و مال فروش ها شناسایی و بحث خودمراقبتی و آموزش به مردم را مورد توجه قرار دادیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 14887