کاهش 600 میلیونی بازدید ایکس تنها در یک ماه

شنبه،۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
کاهش 600 میلیونی بازدید ایکس تنها در یک ماه

گروه فناوری - طبق این آمار، تعداد بازدیدکنندگان ایکس (توییتر سابق) از 6.4 میلیارد در ماه آگوست به 5.8 میلیارد در سپتامبر کاهش یافته است.

شبکه اجتماعی ایکس اخیرا به‌دلیل تغییرات و سیاست‌های خود با انتقادات زیادی از سوی کاربران و دولت‌ها مواجه شده است. اکنون داده‌های جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد این شبکه اجتماعی تنها در ماه سپتامبر حدود 600 میلیون بازدیدکننده خود را از دست داده است.

در داده‌های این گزارش آمده است که وضعیت بازدید اکثر وب‌سایت‌ها را ردیابی می‌کند. براساس آن، تعداد بازدیدکنندگان ایکس از 6.4 میلیارد در ماه آگوست به 5.8 میلیارد در سپتامبر کاهش یافته است. بنابراین ایلان ماسک از آن زمان تاکنون حدود 10 درصد از بازدیدکنندگان پلتفرم خود را از دست داده است.

علاوه بر این، از 176 کشوری که در ماه سپتامبر کاربران آن از ایکس بازدید کرده‌اند، شاهد کاهش ترافیک 83 درصدی در روند بازدید آن‌ها هستیم. همچنین داده‌های گوگل ترندز (Google Trends) نشان می‌دهد که میزان جستجو برای واژه Twitter از زمانی که ایلان ماسک مدیریت آن را برعهده گرفته است، به‌طور مداوم در حال کاهش بوده است. البته تغییر نام آن به ایکس می‌تواند در این زمینه نقش داشته باشد.

برنامه‌های آینده ایلان ماسک برای ایکس

باید دید این پلتفرم در آینده برای کسب بازدیدکنندگان بیشتر چه برنامه‌هایی خواهد داشت. با این حال، ایلان ماسک در چند وقت گذشته بیشتر روی جنبه‌های درآمدزایی شبکه اجتماعی ایکس کار کرده است.

اخیراً رویکرد جدیدی برای ا‌یکس اتخاذ شده بود که طبق آن، اگر کاربری بخواهد در کشورهای نیوزیلند و فیلیپین عضو ایکس (توییتر سابق) شود، باید سالانه 1 دلار هزینه بپردازد. به باور این شبکه اجتماعی، این رویکرد می‌تواند باعث کاهش بات‌ها شود. همچنین خود ماسک نیز به‌تازگی از اضافه‌شدن دو سطح اشتراکی جدید با هزینه‌های متفاوت و نمایش یا عدم نمایش تبلیغات خبر داده بود. البته ماسک در چند وقت گذشته مشغول کار روی سرویس استریم بازی پلتفرم خود نیز بوده است و این قابلیت می‌تواند بازدیدکنندگان بیشتر و به‌خصوص گیمرها را به ایکس جذب کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 15181