مربیان مهدهای کودک برای امام زمان (عج) سرباز تربیت کنند

يکشنبه،۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
امام جمعه ایلام:
مربیان مهدهای کودک برای  امام زمان (عج) سرباز تربیت کنند

گروه سیاسی -  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر بهره‌گیری از روش‌ها و آموزه‌های قرآنی در تربیت کودکان در مهدهای کودک، گفت: مربیان مهدهای کودک امانتدار تربیت نسل آتی کشور هستند.

به گزارش پیام ایران به نقل از ایرنا،  حجت الاسلام " اله نور کریمی تبار" روز یکشنبه در گردهمایی مدیران و مربیان مهدهای کودک شهرستان ایلام، اظهار کرد: کاری که مدیران و مربیان کودکستان انجام می دهند فوق العاده پراهمیت و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه تربیت کودکان به عنوان بالاترین سرمایه کشور مسئولیتی فوق العاده سنگین است، افزود: آینده کشور در دست همین کودکان است و باید تمام سعی و تلاش مربیان قرآنی و مدیران مهدهای کودک، تربیت نسل آینده کشور در تراز اسلامی قرآنی باشد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه خدواند متعال در قرآن کریم بر آباد کردن زمین توسط انسان تاکید کرده است، گفت: تمام تلاش‌ انسان برای آباد کردن زمین و به کارگیری طبیعت برای رفع نیازهای خود بوده است اما از سوی دیگر، برای بازگشت انسان به سوی خدا، ۱۲۴ هزار پیامبر در زمین رسالت پیدا کرده اند و این امر نشان دهنده تربیت معنوی انسان برای نیل به اهداف الهی است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه در شرایط فعلی، متاسفانه نقش فضای مجازی از نقش پدر و مادر پر رنگ تر شده است، تصریح کرد: تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی، امروز در محیط خانواده‌ها نفوذ کرده و بر این اساس پدر و مادر باید مهارت‌های لازم را برای زندگی کردن داشته باشند که آسیب‌های جدی متوجه فرزندان نشود.

وی با تاکید بر اینکه مربیان مهدهای کودک امانتدار تربیت نسل آتی کشور هستند، ابراز کرد: نقش تربیتی مربیان بر روی کودکان امروز در آینده مشخص می شود، مربیان در تربیت کودک با خانواده‌ها شریک هستند، اگر کودک خوب تربیت شده باشد به عنوان یک صدقه جاریه برای مربیان ماندگار خواهد بود.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه مربیان مهدهای کودک باید تلاش کنند که برای امام زمان و در تراز یاران امام زمان (عج) سرباز تربیت کنند، یادآور شد: مربیان مهدهای کودک، باید با تمام وجود پای کار باشند، دنبال تربیت و آموزش قرآنی کودکان باشند، در برابر مسئولیتی که پذیرفته و نسلی که به آنان سپرده می شود امانتدار و مسئول هستند.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه کودکان امروز باید به گونه‌ای تربیت شوند که مایه افتخار ما در آینده باشند، ابراز کرد: امروزه روش‌های تربیت کودکان، کاملا تغییر پیدا کرده است، مربیان مهدها، بتوانند با کودک به خوبی ارتباط برقرار کند چرا که امروز بیشتر آموزه‌ها به صورت غیر مستقیم در وجود کودکان نهادینه می شود.

170880458.jpg

وی با اشاره به اینکه همت و تلاش مربیان در تربیت کودکان می تواند موجب تغییر در استان شود، یادآور شد: با بافت‌ مذهبی که در استان وجود دارد باید تلاش کرد از همه داشته ها و ظرفیت ها برای تربیت صحیح نسل‌های جدید استفاده چرا که بهترین ارزش ها و پیامدهای مثبت را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) همواره بر بروز شادی در چهره مومن و نگاه داشتن غم در قلب سفارش کرده اند، باید تلاش کرد که جامعه شاد با نشاط و پر انرژی داشته و یک تغییر رفتار در این زمینه در سطح جامعه ایجاد شود.

به گفته "اکبر حق نظری" از فعالان قرآنی استان ایلام تا کنون در استان ۱۳۷ نفر تحت آموزش گروه قرآنی آموزش مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها هستند.

" علی درویشی" مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این گردهمایی برای بهبود و گسترش آموزش‌های قرآنی در سطح کودکستان‌ها و مراکز پیش‌دبستانی استان اعلام آمادگی کرد.

این گردهمایی با حضور خانم دکتر فعال، مولف کتاب شیوه‌های نوین قرآن آموزی در قالب زبان مادرانه و خلاقانه و گروه قرآنی آموزش مهدهای کودک و پیش دبستانی‌های شهرستان ایلام در حسینیه حضرت زینب کبری(س) برگزار شد.

کد خبر: 15230