قیمت برخی لپ‌تاپ‌ها تا پایان هفته کاهش می‌یابد+اسامی

دوشنبه،۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
قیمت برخی لپ‌تاپ‌ها تا پایان هفته کاهش می‌یابد+اسامی

گروه اقتصاد- لپ‌تاپ و تبلت و گوشی از جمله کالاهای وارداتی هستند که ارز رسمی دریافت کردند. بر این اساس لپ‌تاپ‌هایی که با ارز رسمی ۴۲۰۰ تومانی وارد شده‌اند، از برندهای ایسوس، ایسر و لنوو هستند که با توجه به افزایش قیمت‌های نامعقول قرار است با نظارت اتحادیه فناوران تا پایان هفته، قیمت آن‌ها کاهش یابد.

گرانی نامعقول محصولات اپل هم بررسی می‌شود

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در پاسخ به اینکه آیا لپ‌تاپ‌های اپل هم با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده‌اند؟  بیان کرد: لپ‌تاپ‌های اپل با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد نشده اند. البته محصولات شرکت اپل به طور کلی گران هستند و این محصولات ممکن است با دلار آزاد وارد شده باشند؛  بنابراین محصولات اپل با افزایش قیمت مواجه شده اند؛ اما ما این موضوع را هم دنبال خواهیم کرد و فروشندگان باید جوابگوی افزایش قیمت بی‌رویه آنها باشند، زیرا افزایش قیمت با ارز آزاد هم حدی دارد.

شفاف سازی

به گزارش پیام ایران، پس از انتشار ‌فهرست شرکت‌هایی که به آن‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشی تلفن همراه تخصیص یافته بود، فرآیند شفاف‌سازی در راستای اعلام اسامی شرکت‌هایی که ارز دولتی دریافت کرده بودند کلید خورد تا مشخص شود کدام شرکت‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گرفته‌اند اما کالاها را بر اساس ارز آزاد می فروشند.

اقدام وزیر ارتباطات در اعلام اسامی این شرکت ها که به نوعی روشن‌گری و شفاف‌سازی به شمار می‌آمد، مورد توجه سازمان‌ حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز قرار گرفت. در همین راستا، محمود نوابی -رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان- گفت که طبق دستور رییس ‌جمهوری لیست کالاهایی که با دلار ۴۲۰۰ تومان وارد شده‌اند، به محض اعلام بانک مرکزی در سامانه ۱۲۴ (www.۱۲۴.ir) سازمان حمایت قرار می‌گیرد تا مردم این لیست را مشاهده و درصورت مغایرت و گرانی، موارد را به سازمان اعلام کنند.

انتهای پیام/

منبع:ایسنا

کد خبر: 1825