حمله مرگبار گوزن به پارک‌بان تالشی

جمعه،۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
حمله مرگبار گوزن به پارگبان تالشی

گروه جامعه - محیط زیست - یکی از پارکبانان پارک جنگلی سیاهداران تالش بر اثر حمله یک گوزن‌ جان خود را از دست داد.

رامین باباپور شهردار تالش  اظهار داشت:‌ دیروز بر اثر حمله یکی از گوزن‌های پارک جنگلی سیاهداران تالش دو پارکبان به شدت زخمی شدند که یکی از آنان به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست داد.

شهردار تالش در تشریح ‌بیشتر جزئیات این حادثه عنوان کرد: 19 گوزن در پارک سیاهداران تالش رهاسازی شده‌اند که برای انجام برخی معاینات پزشکی و رفع مشکلات و بیماری‌های پوستی آنان هر چند وقت یکبار پارکبانان اقدام به هدایت و سپس قرنطینه گوزن‌ها در قسمتی از پارک می‌کنند.

باباپور از انجام معاینات پزشکی در روز حادثه خبر داد و تصریح کرد: با توجه به مشکلات پوستی مشاهده‌ شده در برخی از این گوزن‌ها قرار شد با حضور پزشک مخصوص مراحل درمان شروع شود به همین دلیل دو تن از پارکبانان پارک جنگلی سیاهداران مأمور قرنطینه گوزن‌ها شدند.

وی با بیان اینکه معمولاً گوزن‌ها در ایام زاد و ولد و رشد شاخ‌های خود حالت تهاجمی می‌گیرند افزود:‌ یکی از گوزن‌هایپارک سیاهداران تالش در حین هدایت به محل قرنطینه به یکی از پارکبانان حمله‌ور شد که همکارش برای نجات جانش و دور کردن گوزن مهاجم به کمک وی شتافت.

شهردار تالش از پاره شدن شاهرگ  و جراحات عمیق وارده در ناحیه شکم یکی از پارکبانان سخن گفت و ابراز داشت:‌ به علت حمله‌ور شدن گوزن،‌ پارکبانان پارک جنگلی سیاهداران تالش به شدت زخمی شدند که عمق جراحت وارده و خون‌ریزی یکی از پارکبانان بسیار شدید بود.

باباپور با بیان اینکه نیروهای اورژانس به سرعت در محل حادثه حضور پیدا کردند اظهار داشت: با وجود انجام خدمات درمانی و اورژانسی در محل حادثه و سپس در بیمارستان،‌ یکی از پارکبانان جان خود را از دست داد و پارکبان همیار نیز با نظر پزشکان به سرعت مورد عمل جراحی قرار گرفت.

وی حال عمومی پارکبان زخمی شده را مساعد اعلام کرد و بیان داشت:‌ عمل جراحی بر روی پارکبان نجات یافته حادثهپارک سیاهداران تالش با موفقیت به انجام رسید و در حال حاضر نیز وی تا مساعد شدن کامل وضعیت جسمی باید تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی قرار بگیرد.

 پارک جنگلی سیاهدران تالش در جنوب غربی شهر تالش(هشتپر)  قرار دارد که در سال‌های اخیر توسط شهرداریتالش به محدوده‌ای برای گذران اوقات فراغت و تفریح تبدیل شده است.

علاوه بر وجود امکانات تفریحی توریستی نظیر آلاچیق، رستوران ‌و سورتمه در داخل محدوده پارک جنگلی سیاهداران تالش،‌ در این محل حیاط وحش طبیعی ایجاد شده و حیواناتی مثل آهو، غزال وحشی‌ و گوزن نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم 

کد خبر: 4002