چین 0 - ایران 3؛ پرش بلند یوزها از روی دیوار چین + فیلم خلاصه بازی

پنج شنبه،۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
چین 0 - ایران 3؛ پرش بلند یوزها از روی دیوار چین

گروه ورزش - در دیدار دوم مرحله یک چهارم نهایی تیم ملی فوتبال کشورمان با هدایت کارلوس کی روش به مصاف چین با هدایت مربی نام‌آشنای خود مارچلو لیپی ایتالیایی رفت و توانستیم با نتیجه 2 بر ضفر چین را شکست دهیم و حریف ژاپن در نیمه نهایی شویم. 

در دیدار نخست ژاپن توانست ویتنام را شکست دهد و برنده این بازی باید به مصاف ژاپن می رفت.

به گزارش پیام ایران، تیم چین در مرحله گروهی با برد برابر قرقیزستان و فیلیپین و یک باخت برابر کره به عنوان تیم دوم به این مرحله از مسابقات رسید.

خلاصه بازی‌های گروهی این تیم را ببینید:

چین 2 - قرقیزستان 1؛کامبک چینی‌ها با گل به خودی دروازبان حریف + فیلم خلاصه بازی

فیلیپین 0 - چین 3؛ صعود چین به جمع 16 تیم پایانی + فیلم خلاصه بازی

خلاصه بازی کره جنوبی (2) - چین (0)

در مرحله یک هشتم نیز چین با تایلند روبه رو شد که توانست با برد 2 بر یک به مرحله یک چهارم برسد. خلاصه بازی را در لینک زیر ببینید:

تایلند 1 - چین 2؛ کامبک 3 دقیقه‌ای چینی‌ها برای صعود به یک چهارم + فیلم خلاصه بازی

در سوی دیگر تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله گروهی با برد برابر یمن و ویتنام و تساوی برابر عراق با تفاضل گل بهتر به عنوان تیم نخست به جمع 16 تیم پایانی رفت. خلاصه بازی‌های ایران در مرحله گروهی را ببینید:

ایران 5 - یمن 0 ؛ خط و نشان آسیایی ملی پوشان + فیلم خلاصه بازی

ویتنام 0 - ایران 2؛ صعود مقتدرانه تیم ملی به جمع 16 تیم برتر جام + فیلم خلاصه بازی

خلاصه بازی ایران (0) - عراق (0)

در ادامه ایران در مرحله یک هشتم به مصاف عمانی رفت که به عنوان یکی از 4 تیم سوم گروه‌ها بالا آمده بود و توانست این تیم را با 2 گل شکست دهد و حریف چین در یک چهارم شود. خلاصه بازی را در لینک زیر ببینید:

ایران 2 - عمان 0؛ مهار پنالتی بیرانوند، نبوغ جهانبخش و انسجام تیمی؛ ایران در یک چهارم نهایی آسیا + فیلم خلاصه بازی


گزارش بازی:

بازی راس ساعت 19:30 به وقت ایران در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی آغاز شد.

چین 0 - ایران 3؛ پرش بلند یوزها از روی دیوار چین

تیم ملی فوتبال ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد کنعانی‌زادگان، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش، احسان حاج‌صفی،  مهدی طارمی،  سردار آزمون بازی را آغاز کرد.

در شروع بازی و در دقیقه 6 یک توپ پشت دفاع ایران افتاد و چیزی نمانده بود دروازه باز شود که رامین رضاییان با یک نکل عالی دروازه ما را نجات داد. در ادامه ایران توپ و میدان را در اختیار داشت و با پاس کاری خوب و کار تیمی توپ را به گردش درآوردیم تا اینکه در دقیقه 18 توپ ربایی عالی سردار آزمون و پاس رو به بیرونی که به طارمی رسید منجر به گل اول ملی پوشان ما شد.

چند دقیقه بعد به نظر می آمد خطایی روی مهدی طارمی در محوطه جریمه انجام شده اما داور اعتقادی به خطا نداشت و کار ادامه پیدا کرد. در ادامه باز هم تیم ما به حملات خود ادامه داد و مهدی طارمی توپ ارسالی توسط کنعانی زادگان را در یک قدمی دروازه به بیرون زد.

در ادامه و مشخصا در دقیقه 31 باز هم سردار آزمون روی یک توپ ربایی صاحب توپ شد و با دروازبان تک به تک شد و با دریبل دروازبان به زیبایی گل دوم را وارد دروازه چینی ها کرد و مرد 4 گله ایران در این رقابـتها شد.

چین 0 - ایران 3؛ پرش بلند یوزها از روی دیوار چین

در ادامه بازی متعادل تر دنبال شد و نیمه نخست با حساب 2 بر صفر به سود ما پایان یافت.

نیمه دوم را چینی‌ها بهتر آغاز کردند و تلاش کردند تا به دروازه ایران نزدیک شوند اما رفته رفته باز هم ایران کنترل بازی را در دست گرفت و چند موقعیت خوب نیز داشتیم تا اختلاف را به 3 گل برسانیم. در دقیقه 67 مهدی طارمی با کارت زردی که دریافت کرد بازی بعدی ایران را از دست داد.

در دقیقه 68 علیرضا جهانبخش جای خود را به سامان قدوش داد و در دقیقه 76 نیز روزبه چشمی جایگزین اشکان دژآگه شد. در دقیقه 86 نیز کریم انصاری فر به جای سردار به بازی آمد.

چین 0 - ایران 3؛ پرش بلند یوزها از روی دیوار چین

در دقایق بعدی بازی متعادل تر دنبال شد اما موقعیت‌هایی گاها روی دروازه‌ها ایجاد می شد و چین هم فرصت داشت تا در یک ضد حمله به گل برسد اما دفاع ما هوشمندانه عمل کرد و این فرصت را از چین گرفت. 

در دقیقه 91 و وقت‌های تلف شده کریم انصاری فر تازه وارد توانست روی ضد حمله و پاس مهدی طارمی برای بار سوم دروازه چین را فروریخت.

و تهایتا بازی با هیمن نتیجه به پایان رسید و بر و بچه‌های ما با ارائه یک بازی خوب و منطقی توانستند چین را شکست دهند و به نیمه نهایی جام راه پیدا کنند و حالا باید در تیمه نهایی به مصاف ژاپن برویم.

نکته قشنگ بازی برای ما کلین شیت دوباره برای بیرانوند و رکورد گل نخوردن در 5 بازی متوالی در تورنومنت بود.

گل‌های بازی:

ایران: مهدی طارمی (18) ، سردار آزمون (31) و کریم انصاری فر (91)

کد خبر: 5485