لزوم مرجعیت وکلا در جامعه

يکشنبه،۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷
لزوم مرجعیت وکلا در جامعه

گروه اجتماعی - نشست صمیمانه ریاست مرکز وکلا ، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه با حجت الاسلام علم الهدی در شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش پیام ایران ، حجت الاسلام علم الهدی پس از استماع فعالیت‎ها و عملکرد این مرکز، بر لزوم مرجعیت وکلا در جامعه تاکید کرد و گفت: باید تمهیداتی پیش بینی گردد تا مرکز وکلا اولین مرجعی باشد که مردم قبل از مراجعه به دادگاهها و طرح دعوی به آنجا مراجعه نمایند . وی افزود: در خصوص حمایت از افرادی که توان مالی اخذ وکیل و پرداخت حق الوکاله را ندارند مرکز وکلا باید پیش قدم باشد. چراکه افراد توانمند میتوانند وکیل داشته باشند، اما کسانی که توانایی مالی ندارند باید مورد حمایت قرار گیرند .

در ادامه جلسه دکتر بهادری جهرمی نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مرکز گفت: مرکز وکلا از اولین پیشگامان طرح وکلای معاضدتی در ایران بوده است و سالهاست که وکلا روزانه در حال ارائه مشاوره رایگان در دادگاهها هستند و پس از تصویب قانون جدید آیین دادرسی کیفری از سال ۱۳۹۴ وکلایی جهت دفاع رایگان در پرونده های اطفال و نوجوانان انتخاب و معرفی گردیده اند . در این جلسه  با درخواست ریاست محترم مرکز وکلا ، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه و موافقت نماینده محترم ولی فقیه در خراسان ، مقرر گردید که جلسات نوبه ای آموزش اخلاق وکالت توسط نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برای وکلا فراهم گردد .

انتهای پیام/

با یک کلیک به کانال تلگرام پیام ایران بپیوندید

کد خبر: 7895