نویسنده روس موافق حمله به اوکراین، ترور شد

شنبه،۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
نویسنده روس موافق حمله به اوکراین، ترور شد

گروه بین الملل - منابع خبری از انفجار خودروی یک سیاستمدار روس و زخمی شدن وی خبر دادند.

به گزارش پیام ایران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خودروی "زاخار پریلپین" سیاستمدار، یکی از اعضای حزب "روسیه عادل" و نویسنده روس در بزرگراه "نیژنی نووگرود" امروز (شنبه) منفجر شد که در نتیجه آن راننده وی کشته و خودش زخمی شده است.

این منابع خبری اعلام کردند: انفجار در بزرگراه منطقه "بورسکی" رخ داد. کارمندان بخش اورژانس، پلیس و کمیته تحقیقات به محل حادثه رفتند.

سرویس‌های خبری گفتند، حال این سیاستمدار خوب و تحقیقات در این باره در جریان است.

به گزارش خبرگزاری تاس، پریلپین به دلیل اظهارنظرهایش در حمایت از جنگ و حمله روسیه به اوکراین مشهور است.

منابع خبری می‌گویند که پریلپین از قلمرو "جمهوری‌های مردمی" لوهانسک و دونتسک (در اوکراین) به مسکو بازمی‌گشت. گزارش شده است که مظنونان خودروی پریلپین را تعقیب کردند. این نویسنده برای صرف غذا در منطقه نیژنی نووگورود توقف کرد. بلافاصله پس از اینکه پریلپین سوار ماشین شد و دوباره شروع به حرکت کردند، انفجاری رخ داد.

ممکن است زمانی که پریلپین در کافه بود، وسیله انفجاری زیر کاپوت ماشین او کار گذاشته شده باشد.

در همین رابطه ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پیامی تلگرامی نوشت: «این واقعیت به حقیقت پیوست؛ واشنگتن و ناتو یک هسته تروریستی بین‌المللی دیگر را تغذیه کردند؛ رژیم کی‌یف.»

او گفت «این مسئولیت مستقیم ایالات متحده و بریتانیا است»، اما هیچ مدرکی برای حمایت از این اتهام ارائه نکرد. زاخارووا گفت: «ما برای زاخار دعا می‌کنیم.»

از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال گذشته، دو چهره اصلی طرفدار جنگ روسیه در بمب‌گذاری‌ها کشته شدند. داریا دوگینا، دختر یک ایدئولوژیست ناسیونالیست، در ماه اوت در یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی مسکو جان باخت، در حالی که ولادلن تاتارسکی، وبلاگ‌نویس نظامی ماه گذشته در یک بمبگذاری در کافه‌ای در سن پترزبورگ کشته شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 15020