بحران بزرگ پوتین در جنگ اوکراین

شنبه،۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
بحران بزرگ پوتین در جنگ اوکراین

گروه بین الملل  اگر ضدحملات اوکراین موفقیت‌آمیز باشد، چه اثری بر روسیه و سرنوشت جنگ خواهند داشت؟

به گزارش پیام ایران، اوکراین در حال پیشروی در جنگ و انجام ضدحملات جدید علیه نظامیان روسیه است. اگر ضدحملات اوکراین موفقیت‌آمیز باشد، چه اثری بر روسیه و سرنوشت جنگ خواهند داشت؟ آیا باعث اتمام جنگ می‌شوند؟ عده‌ای معتقدند که همینگونه خواهد شد اما عده‌­ای دیگر بر این نظرند که جنگ روسیه برای پوتین یک جنگ شخصی است و معانی دیگری دارد و به این زودی‌ها و سادگی‌ها از آن دست نخواهد کشید.

ماکسیم ساموروکوف، همکار مرکز اوراسیا روسیه کارنگی، با انتشار یادداشتی با عنوان «چرا پوتین هرگز با تنش‌زدایی موافقت نخواهد کرد» این موضوع را مورد بررسی قرار داده است. اقتصادنیوز، این یادداشت را در دو بخش ترجمه کرده که بخش اول آن پیش از این با عنوان «چرا پوتین علاقه‌ای به پایان دادن به جنگ اوکراین ندارد؟» منتشر شده و در ادامه بخش دوم و پایانی آن ارائه می‌شود:

اهداف پوتین تنها به این موارد داخلی محدود نیست و او جاه‌طلبی‌های خارجی‌ای نیز داشته است. برای مثال، جنگ اوکراین و دخالت مینسک در آن باعث شد که انزوای بلاروس از جهان غرب بیشتر از گذشته شود و این کشور عملاً به سمت ادغام با روسیه پیش برود، آن هم بدون این که فشار خاصی روی روسیه باشد و یا روسیه اساساً برای رسیدن به این هدف تلاش خاصی کرده باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 15074