اروگوئه 0 - فرانسه 2 | فرانسه اولین تیم حاضر در نیمه نهایی با یک نمایش درخشان تیمی

جمعه،۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲
اروگوئه 0 - فرانسه 2 | فرانسه اولین تیم حاضر در نیمه نهایی با یک نمایش درخشان تیمی

گروه ورزش - در نخستین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی 2018 روسیه، در یک دیدار جذاب و دیدنی دو تیم اروگوئه و فرانسه به مصاف هم رفتند.

به گزارش پایگاه خبری پیام ایران، تیم اروگوئه پس از صعود به عنوان تیم نخست گروه A رقابت‌ها در مرحله یک هشتم توانست با درخشش ستاره خود، ادینسون کاوانی پرتغال با کریستیانو رونالدو را با نتیجه 2-1 شکست دهد. این در حالی بود که آن‌ها ستاره خود یعنی ادینسون کاوانی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتند.

دیگر تیم یعنی فرانسه نیز در مرحله گروهی صدرنشین شد و در یک هشتم توانست در یک دیدار نزدیک و حساس آرژانتین پرستاره را با  نتیجه پرگل 4-3 شکست دهد. 

دو تیم در حالی پا به میدان گذاشتند که توانسته بودند تیم‌های دو ستاره بزرگ دنیا یعنی کریستیانو رونالدو و لیونل مسی را از دور رقابت‌ها خارج کنند. داور چهارم این بازی نیز علیرضا فغانی از کشورمان بود.

ویدئو خلاصه بازی‌های دو تیم در مرحله یک هشتم را ببینید:

خلاصه بازی اروگوئه 2 - پرتغال 1

خلاصه بازی فرانسه 4 - آرژانتین 3

در نیمه نخست بازی فرانسوی‌ها بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند و توانستند حملات و سانترهای خوبی روی دروازه اروگوئه انجام دهند تا اینکه در دقیقه 40 روی ضربه ایستگاهی و ارسال آنتوان گریژمان، رافائل واران مدافع پیش تاخته فرانسوی‌ها با یک ضربه سر دور از دستان موسلرا دروازبان اروگوئه توپ را وارد دروازه این تیم کرد. در دقایق پایانی بازی اروگوئه توانست چند توپ روی دروازه فرانسه بیاورد و در یک موقعیت چیزی نمانده بود روی یک ارسال از ضربه ایستگاهی کاسارس دروازه فرانسه را باز کند اما لوریس دروازبان فرانسه با یک واکنش زیبا مانع این کار شد و نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید و دو تیم به رختکن رفتند.

در نیمه دوم  اروگوئه تلاش کرد تا بتواند نتیجه را جبران کند ولی نتوانست خطر جدی روی دروازه فرانسه ایجاد کند  تا اینکه روی یک حرکت تیمی و شوت از راه دور نه چندان جدی گریزمان و اشتباه فاحش دروازبان موسلرا در دفع توپ فرانسه موفق شد در دقیقه 61 گل دوم را وارد دروازه اروگوئه کند تا کمار بیش از پیش برای آن‌ها سخت شود. در ادامه اروگوئه تلاش زیادی کرد تا بتواند گل‌های خورده را جبران کند اما نتوانست موقعیت جدی روی دروازه فرانسه ایجاد کند و بازی با همین نتیجه به پایان رسید و اروگوئه در همینجا با جام جهانی وداع کرد.

نهایتا فرانسه به عنوان اولین تیم راهی نیمه نهایی شد و با یک بازی هماهنگ قدرت خود را به نمایش گذاشت. آن‌ها باید منتظر برنده دیدار بلژیک با برزیل باشند تا حریف خود را بشناسند. بلژیک و برزیل در دیگر بازی یک چهارم امروز ساعت 22:30 به وقت تهران با هم دیدار می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1892