تولید آنتی بادی کرونا در آمریکا با دقت ۹۹ درصد

سه شنبه،۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
تولید آنتی بادی کرونا در آمریکا با دقت ۹۹ درصد

گروه علمی - پزشکان و محققان به تولید واکسن و آنتی بادی کرونا بسیار نزدیک شده اند.

به گزارش  پیام ایران به نقل از بیزنس اینسایدر، مقامات آمریکایی روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت مجوز استفاده اضطراری از آزمایش آنتی‌بادی ویروس کرونا را که بیش از ۹۹ درصد دقت دارد، صادر کردند.

این آزمایش جدید نگرانی‌های درباره میزان بالای مثبت کاذب را که آزمایش‌های اولیه آنتی‌بادی ویروس کرونا داشتند، برطرف کرده است.

این آزمایش را که شرکت داروسازی و تولید تجهیزات تشخیصی بزرگ سوئیسی روش آن را ساخته است. شرکت روش می‌گوید توان تولیدی‌اش را تشدید کرده است تا «میلیون‌ها واحد این آزمایش را در ماه تولید کند.»

آنتی‌بادی‌ها پروتئین‌هایی هستند که دستگاه ایمنی بدن برای مقابله عوامل بیماری‌زا مانند ویروس‌ها یا باکتری‌ها تولید می‌کند.

بسیاری از کارشناسان انجام آزمایش آنتی‌بادی را قدمی ضروری برای بازگشایی اقتصاد پس از قرنطینه می‌دانند. حتی این نظر مطرح شده است که از این آزمایش برای صدور «گذرنامه‌های ایمنی» استفاده شود که به افرادی که دارای آنتی‌بادی هستند، اجازه بازگشت به کار داده شود.

شرکت روش می‌گوید میزان حساسیت این آزمایش ۱۰۰ درصد و میزان اختصاصیت آن ۹۹.۸ درصد است که به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از برخی از اولین آزمایش‌های آنتی‌بادی است که مجوز استفاده آن‌ها در آمریکا صادر شد. این نتایج حساسیت و اختصاصیت از بررسی بیش از ۵۰۰۰ نمونه با این آزمایش به دست آمده است.

پردازش یک آزمایش واحد حدود ۱۸ دقیقه طول می‌کشد و دستگاه‌های شرکت روش می‌توانند تا ۳۰۰ آزمایش در ساعت را به شیوه خودکار بخوانند.

یک بررسی اخیر بر روی چندین نوع آزمایش آنتی‌بادی دیگر نشان داده بود که میزان دقت آن‌ها کمتر از ۹۰ درصد است. این آزمایش جدید همراه با توانایی تولیدی بالای شرکت روش ممکن است مشکل نتایج مثبت کاذب را حل کند. نتیجه مثبت کاذب به معنی آن است که فردی آزمایش مثبت دارد، اما درواقع آنتی‌بادی در خونش موجود نیست.

شرکت ابوت، یک شرکت بزرگ دیگر تولید وسائل تشخیصی در چند هفته اخیر از یک آزمایش آنتی‌بادی استفاده کرده است که می‌گوید بر اساس آزمایش بر روی ۱۰۰۰ نمونه دقتی ۹۹ درصدی دارد.

آزمایش‌های آنتی‌بادی حتی اگر بسیار دقیق باشد، هنوز نادانسته‌های متعددی درباره آن‌ها وجود دارد که کاربردشان را محدود می‌کند.

اول اینکه هنوز معلوم نیست که آیا داشتن آنتی‌بادی ضدویروس کرونا به معنای محافظت در برابر ویروس هست یا نه. برای اغلب ویروس‌ها، داشتن آنتی‌بادی به معنای حفاظت در برابر عفونت‌های آینده است. اما برای ثابت شدن این موضوع درباره ویروس جدید کرونا لازم است بررسی‌های بیشتری انجام شود، و برخی گزارش‌ها امکان بالقوه عفونت دوباره پس از بهبودی از بیماری را مطرح کرده‌اند.

حتی اگر آنتی‌بادی میزانی از حفاظت در برابر ویروس را ایجاد کند، پژوهشگران نمی‌دانند این حفاظت چه مدتی طول خواهد کشید.

درنهایت، هنوز روشن نیست چند درصد از جمعیت جهان هنوز با ویروس کرونا آلوده هستند. آزمایش قابل‌اعتماد و گسترده آنتی‌بادی می‌تواند به این پرسش پاسخ دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 11372