آلبوم "همه ایرانم " منتشر شد

دوشنبه،۲۵ دي ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
روشن روان: این یک وصیت نامه هنری است
آلبوم "ایران من" منتشر شد

گروه فرهنگ و هنر - اثر ماندگار و ارزشمند "همه ایرانم" با آهنگسازی استاد کامبیز روشن روان،‌ خالق موسیقی سریال "امیرکبیر" منتشر شد.

به گزارش پیام ایران، آلبوم «همه ایرانم» به آهنگسازی کامبیز روشن‌روان و خوانندگی حسین نورشرق  در خانه‌ی هنرمندان ایران رونمایی شد و پیش روی مخاطبان قرار گرفت. این آلبوم در کنسرواتوار مسکو با ارکستر سمفونیک «لژی یرو» و رهبری ارکستر جرمی والکر، ضبط شده و با طی مراحل میکس و مسترینگ انتشار یافت.

کامبیز روشن‌روان این اثر را وصیت‌نامه‌ی هنری خود می‌داند که در آن علاوه بر حضور هنرمندان بین‌المللی، نوازندگان ایرانی نیز حضور دارند.

کامبیز روشن‌روان متولد ۱۹ خرداد سال ۱۳۲۸ در تهران، یکی از شاخص‌ترین آهنگسازان، نوازندگان، رهبران ارکستر و مدرسان موسیقی ایران است. این هنرمند هفتادوچهار ساله به‌عنوان یکی از آهنگسازان سرشناس در موسیقی کلاسیک و سنتی ایرانی، آثار متنوعی در قالب سمفونی، سونات، پوئم سمفونیک، کنسرتو، فرم‌های موسیقی ردیفی و موسیقی محلی ساخته یا تنظیم کرده‌است.

زندگی حرفه‌ای روشن‌روان به سه بخشِ آهنگسازی، تدریس و فعالیت صنفی در جامعه‌ی موسیقی و آثارش به چهار بخشِ ارکسترال و مجلسی، آموزشی، موسیقی فیلم و آلبوم تقسیم می‌شود. او برای بیش از صد فیلم سینمایی، تلویزیونی و پویانمایی آهنگ ساخته است.

روشن‌روان همچنین، در طول زندگی حرفه‌ای خود به تدریس، تألیف کتاب و مقاله‌ی آموزشی اشتغال داشته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کتاب «هارمونی جامع کاربردی» اشاره کرد؛ این کتاب به گفته‌ی خود او حاصل ۴۵ سال فعالیت در زمینه‌ی آموزش است.

انتهای پیام/

کد خبر: 15226