خداحافظی شرکت بنز با خودروهای دنده ای

چهارشنبه،۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
خداحافظی شرکت بنز با خودروهای دنده ای

گروه فناوری - شرکت بنز اعلام کرده دیگر خودروهای دنده ای تولید نمی کند.

به گزارش  پیام ایران ​ به نقل از اتوکار، شرکت خودروسازی بنز اعلام کرد در راستای کاهش هزینه های خود در مدل های جدید تغییرات اساسی ایجاد می کند.

خودروسازی مرسدس بنز اعلام کرد به منظور کاهش هزینه های عملیاتی خود و صرفه جویی در هزینه ساخت موتور در نظر دارد تا به ساخت خودروهای دنده ای خود پایان دهد. استراتژی جدید بنز بر مبنای افزایش سودآوری استوار شده و بر همین مبنا نیز قرار است تا حد امکان در ساخت خودروها به سمت بهره برداری از پیشرانه الکتریکی و سامانه های هدایتی نوین حرکت شود. 

مارکوس شفر- مدیر مرکز تحقیق و توسعه بنز گفت: نیاز داریم تا از پیچیدگی ها بکاهیم. این پیچیدگی باعث افزایش هزینه ها می شود و ما در اینده به این سمت حرکت می کنیم که پیچیدگی ها کمتر شود. می خواهیم تا سیستم های دستی را حذف کنیم. همچنین برخی از آپشن هایی که کاربرد کمتری دارند را نیز حذف خواهیم کرد. 

هنوز زمان دقیقی برای حذف گیربکس دستی از خودروهای بنز اعلام نشده است اما اعمال تغییرات جدید می تواند تا حدود ۲۰ درصد به کاهش قیمت خودروهای مدل ۲۰۲۵ در مقایسه با خودروهای مدل ۲۰۱۹ کمک کند. بنز همچنین مخارج سرمایه ای و هزینه های تحقیق و توسعه خود را حدود یک پنجم کاهش خواهد داد. 

در طول سال های اخیر سهم و تمایل مردم به خرید خودروهای دارای دنده دستی به طرز قابل توجهی کاهش یافته است و این بدان معنا خواهد بود که سرمایه گذاری خودروسازان روی توسعه این مدل خودروها در بسیاری از موارد صرفه اقتصادی ندارد. 

علاوه بر مرسدس بنز، دیگر خودروساز مشهور آلمانی یعنی فولکس واکن نیز به دنبال راهکارهایی برای کاهش هزینه های خود است و به همین منظور احتمالا سهام زیرمجموعه مشهور این شرکت یعنی لامبورگینی در بورس عرضه خواهد شد. با این حال فولکس واگن تنها بخشی از سهام لامبورگینی را عرضه خواهد کرد و اکثریت سهام آن را در اختیار خود باقی خواهد نگه داشت. پیش از این نیز برخی منابع خبری از احتمال عرضه سهام دو زیرمجموعه دیگر فولکس واگن یعنی دوکاتی و بوگاتی خبر داده بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 12310