عضو انجمن داروسازان: تهیه ماسک استاندارد با قیمت مصوب امکان پذیر نیست

پنج شنبه،۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
عضو انجمن داروسازان: تهیه ماسک استاندارد با قیمت مصوب امکان پذیر نیست

گروه اقتصادی - کیفیت را نمی شود فدای قیمت کرد.

به گزارش  پیام ایران به نقل از ایرنا ، عضو انجمن داروسازان ایران گفت: در بخشنامه اخیر سازمان غذا و دارو که روز گذشته به داروخانه‌های کشور ابلاغ شده است قیمت ماسک حداکثر ۱۳ هزار ریال مصوب شده است در حالی که تهیه ماسک با کیفیت مناسب با این قیمت امکان پذیر نیست.

دکتر علیرضا شهریاری افزود: حداقل قیمت یک ماسک وارداتی برای داروخانه ۱۶ هزار ریال است و متصدی داروخانه برای عرضه یک ماسک با کیفیت از جیب خود باید بگذارد و یا کیفیت را فدای قیمت کند.

وی تاکید کرد: ارائه ماسک با کیفیت با قیمت مصوب شده توسط داروخانه‌ها میسر نیست و ماسکی هم که کیفیت لازم را ندارد از بیماری کرونا پیشگیری نخواهد کرد.

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت:اعلام قیمت مصوب ماسک طبق بخشنامه اخیر سازمان غذا و دارو حاصلی جز قرار گرفتن مردم در برابر داروخانه‌ها نخواهد داشت و یک اقدام غیر کارشناسی است که بی اعتمادی مردم به داروخانه‌ها به عنوان متولی ارائه محصولات سلامت محور را در پی دارد.
شهریاری افزود: در حال حاضر بدون هیچ ضابطه‌ای انواع ماسک‌ها با قیمت‌های متفاوت و کیفیت‌های نامناسب در بازار به فروش می‌رسد و سازمان غذا و دارو نیز تاکنون در این ارتباط هیچ شرکتی که ماسک با کیفیت و با قیمت مصوب تولید کند معرفی نکرده است.
در نامه مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو به رییس انجمن داروسازان ایران آمده است: پیرو بخشنامه‌های قبلی در خصوص تولید ماسک با قیمت مصوب شایسته است به منظور اطلاع‌رسانی مردم اطلاعیه‌ای با این متن که "ماسک با قیمت مصوب ۱۳ هزار ریال در این داروخانه موجود است" در داروخانه‌های کشور نصب گردد.

هم اکنون ۱۱ هزار داروخانه در کشور فعالیت دارند که از این تعداد بیش از هزار داروخانه در استان خراسان رضوی دایر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 12335