واردات ۸۰ هزار رأس دام زنده از طریق بندر چابهار

جمعه،۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
واردات ۸۰ هزار رأس دام زنده از طریق بندر چابهار

گروه اقتصادی - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از واردات ۸۰ هزار رأس دام زنده در سه محموله دریایی از طریق بندر چابهار و آمادگی کامل این بندر برای تخلیه سریع محموله های دام خبر داد.

 بهروز آقایی با اعلام این خبر بیان کرد: با تامین زیرساخت های بندری و تجهیزات تخلیه دام زنده از شناورهای حمل دام، امکان تخلیه انواع دام های سبک و سنگین در بندر چابهار فراهم شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب بندری و امکانات کشتارگاهی استان و شهرستان چابهار و نیاز کشور به تامین به موقع دام در روزهای پایانی سال تصریح کرد: با توجه به امکانات موجود در این بندر، امکان تخلیه محموله‌های وارداتی دام زنده از طریق دریا به کشور مهیا است و همکاری دستگاه‌های دست اندرکار استان می تواند تاثیر بسزایی در کاهش هزینه و تسریع تخلیه و حمل محموله ها داشته باشد.

‌آقایی با بیان اینکه تا پایان سال جاری، برنامه ورود سه شناور حامل دام سبک به بندر چابهار نهایی شده است، اضافه‌ کرد: اولین شناور ظرف 24 ساعت آینده وارد بندر می شود و تلاش می کنیم در کوتاه ترین زمان ممکن عملیات پهلودهی و تخلیه کشتی‌ها انجام شود.

‌وی افزود: ورود سه شناور حامل 80 هزار راس دام ظرف یک هفته از طریق دریا برای اولین بار در کشور از طریق بندر چابهار انجام می شود و بی سابقه است.

توزیع مرغ ۱۰۵۰۰ تومانی از فردا

رضا کریمی نیز  بیان کرد: ‌در راستای کاهش قیمت مرغ از فردا‌ ‌ 30 هزار تن مرغ منجمد از کشور ترکیه و برزیل وارد کشور شده و از طریق گمرک شهریار و بازرگان ترخیص می‌شود.

مدیرکل بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام گفت: مرغ منجمد وارداتی به قیمت کیلویی 10500 تومان برای مصرف‌کننده در سراسر کشور عرضه می‌شود.

به گفته وی، عرضه مرغ تنظیم بازاری از دو روز پیش برای تنظیم بازار آغاز شده است.

وی گفت: 30 هزار تن مرغ وارداتی به دو منظور تأمین ذخایر استراتژیک و همچنین تنظیم قیمت برای مصرف‌کننده در بازار در سراسر کشور عرضه می‌شود.

به گفته کریمی،‌ اولین کشتی حامل 50 هزار رأس گوسفند زنده از کشور رومانی وارد چابهار شده از نیمه شب گذشته در حال تخلیه است.

وی گفت: برای تنظیم بازار گوشت قرمز در چند روز باقیمانده به سال جاری دو فروند کشتی دیگر هر کدام به ظرفیت 20 هزار رأس گوسفند وارد کشور شده و برای توزیع در شهرهای مختلف ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

منیع: فارس

کد خبر: 6241