اسپیس ایکس امروز ۵۸ ماهواره به فضا ارسال می‌کند

شنبه،۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
اسپیس ایکس امروز ۵۸ ماهواره به فضا ارسال می‌کند

گروه فناوری - شرکت فضایی «اسپیس ایکس» امروز (شنبه) برای سومین پرتاب خود در طی دو هفته، دسته دیگری از ماهواره‌های اینترنتی استارلینک را به همراه سه ماهواره کوچک شرکت Planet Labs به مدار پایین زمین ارسال می‌کند.

به گزارش  پیام ایران  به نقل از پایگاه اینترنتی ناسا، شرکت فضایی «اسپیس ایکس» امروز (شنبه) برای سومین پرتاب خود در طی دو هفته، دسته دیگری از ماهواره‌های اینترنتی استارلینک را به همراه سه ماهواره کوچک شرکت Planet Labs به مدار پایین زمین ارسال می‌کند.

درصورتی که شرایط به خوبی پیش رود، موشک «فالکون ۹» متعلق به شرکت اسپیس ایکس، امروز از فلوریدا پرتاب می‌شود.

این پرتاب درست دو هفته پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت اسپیس ایکس در اولین پرواز تاریخی خود، دو فضانورد سازمان فضایی آمریکا (ناسا) را به ایستگاه بین‌المللی فضایی منتقل کرد.

اسپیس ایکس امروز ۵۸ ماهواره به فضا ارسال می‌کند

اکنون اسپیس ایکس قصد دارد امروز ساعت ۵:۲۱ دقیقه به وقت منطقه زمانی شرقی (۰۹:۲۱ به وقت گرینویچ)، ۵۸ ماهواره اینترنتی استار لینک را به همراه سه ماهواره شرکت Planet Labs، از مجموعه پرتاب فضایی ۴۰ در ایستگاه نیروی هوایی کیپ کانااورل در فلوریدا پرتاب کند.

ماموریت امروز که به Starlink V۱.۰ L۸ معروف است، نهمین پرتاب مداری امسال شرکت اسپیس ایکس تا به امروز و هشتاد و هفتمین پرواز راکت دو طبقه فالکون ۹ از زمان شروع پرتاب های فضایی این شرکت در ژوئن ۲۰۱۰ به شمار می رود. این پرتاب همچنین چهل و دومین تلاش برای پرتاب مداری خواهد بود که در سال ۲۰۲۰ توسط شرکت های فضایی انجام شده است.

ماموریت امروز اولین پرتاب از برنامه SpaceX’s SmallSat Rideshare Mission خواهد بود که هدف آن ارایه روشی انعطاف پذیر و کم هزینه برای حمل و نقل چندین ماهواره کوچک با استفاده از راکت فالکون ۹ به مدار پایین زمین است.

انتهای پیام/

کد خبر: 11664