کیش، جزیره گل های کاغذی

چهارشنبه،۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
کیش، جزیره گل های کاغذی

کیش در سال های اخیر از جنبه های مختلف به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری کشور مورد استقبال مسافران و جهانگردان قرار گرفته است. دریای زیبا و سواحل چشم نواز همراه با انواع و اقسام تفریحات هیجان برانگیزآبی و دریایی و البته غیر دریایی، موجب شده است تا  این جزیره کوچک، مقصد اول گردشگری مدرن  و تفریحی کشور باشد. ناگفته نماند بازارگردی و خرید هم یکی از دلایل مهم سفر خانواده ها به کیش است.

با این حال، جاذبه های دیگر جزیره برای بسیاری از مسافران و گردشگران که تنها چند روزی را در کیش اقامت دارند، کم شناخته یا ناشناخته است. اگر این جاذبه ها به درستی معرفی شوند، ذهنیت مردم از سفر به کیش تنها به موارد پیشین خلاصه نمی شود. کاریز یا شهر زیر زمینی کیش، اثر خارق العاده ای است که با الگوی معماری ایرانی ساخته شده و دیدن آن به هر ایرانی توصیه می شود. وقتی در سکوت و آرامش در این قنات قدیمی قدم می زنید، گویی  به سده ها و هزاره های دور پرتاب شده اید ودر دهلیزهای تاریخ قدم گذاشته اید. درخت سبز و شهر تاریخی حریره و آب انبار کیش، مجموعه بزرگ تفریحات آبی به نام اوشن پارک، مجموعه پنگوئن برای تجربه برف بازی و سایر بازی های زمستانی، محوطه ساحلی کلبه هور با سازه الهام بخش مرد بلند قامت فانوس به دست، اسکله های تفریحی جدید که با آزاد سازی ۳۸۸ هزار متر مربع از سواحل مارینا، پارک دلفین و منطقه دامون همراه بوده، باغ مجسمه کنار میدان ساحل، پیاده راه مشاهیر یا گذر هنرمندان، مجموعه بزرگ آوای خلیج فارس برای برگزاری کنسرت هایی رو به دریا و انواع و اقسام سازه ها و نمادهای رنگارنگ در مبلمان شهری از جاذبه های دیگر این خاکپاره ارزشمند ایران است. 
اتفاق خوب دیگر که در آستانه نوروز 1400 در کیش به مرحله بهره برداری رسیده، اتوبوس های "هاپ آن، هاپ آف" است. این اتوبوس های دو طبقه قرمز رنگ که در 23 نقطه تعریف شده توقف دارند، بر مبنای الگوی جهانی این سرویس فعالیت می کند و به نظر می رسد بتواند بسیاری از کاستی های ناشی از اتکاء صرف به انحصارات پیشین را برطرف کند و خاطره ای خوش را برای استفاده کنندگان از این خدمت نو فراهم آورد.

کیش، جزیره گل های کاغذی
کیش را همچنین می توان با انبوه گلهای صورتی نازکی هم شناخت که نظیر آن در سایر نقاط کشور کمتر دیده می شود. هر گوشه این جزیره دوست داشتنی که قدم بگذاری، نشانی از گل های زیبای کاغذی دیده می شوند. گل هایی که نشاط و امید را در ذهن کیشوندان و گردشگران پدید می آورد. 
گل کاغذی، درختچه های بالارونده با رشدی سریع است که برگهاي رنگین آن به صورت خوشه هاي پر پشت و بزرگ عمدتا به رنگ های صورتی، ارغوانی، قرمز، نارنجی و سفید ظاهر می شوند. این درختچه های زیبا مخصوص اقلیم های گرم و شرجی است و در آمریکای جنوبی همچون برزیل، بولیوی و پرو نیز روییده می شود.
کیش بیش از سایر مناطق جنوبی ، پذیرای این گل های نازنین است. در گوشه و کنار شهر و ساحل ردپای درختچه های گل کاغذی دیده می شود. حتی خیابان گردی در کیش نیز به خاطر دیدن منظره درختچه های گل کاغذی که از دیوار خانه ها و ساختمان های مختلف شهر آویزان شده اند، جذاب است. یکی از نقاط فراوانی این گل های زیبا در جزیره کیش، باغ گل های کاغذی است که در کنار درخت لوور یا انجیر معابد قرار گرفته است. با توجه به سازگاری این گیاه با آب و هوای گرم و شرجی جنوب و چهارفصل بودن این گل های چشم نواز وعاشقانه، جا دارد که دستگاه متولی اداره شهر و جزیره، باز هم نسبت به توسعه کاشت این گل ها که البته چند رنگ دیگر را نیز شامل می شوند، اقدام نماید تا چشم انداز و تصویر کیش، بیش از همیشه با این تصاویر روح نواز پیوند بخورد.
به این ترتیب می توان برای سفر به نگین جزایر ایرانی واقع در آبراه تا ابد فارس، در کنار همه جاذبه های طبیعی و ساحل دل انگیز این جزیره زیبا در ذهن دارید، گشت و گذار در امتداد درختچه های گل های کاغذی و گرفتن عکس یادگاری در کنار نخل ها و درختچه های انبوه و چشم نواز گل های کاغذی را نیز به فهرست جاذبه های کیش گردی خودتان اضافه کنید تا با قاب هایی خاطره برانگیز از خود و خانواده، سفر به کیش را به سفری رویایی تر تبدیل کنید.

کد خبر: 13290