۷ اشتباه در دکوراسیون که خانه را کوچک‌ نشان می دهد

پنج شنبه،۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
۷ اشتباه در دکوراسیون که خانه را کوچک‌ نشان می دهد

گروه مهارت‌های زندگی - فرقی نمی‌کند در خانه‌ کوچک زندگی کنیم یا بزرگ؛ همیشه دلمان خانه‌ای بزرگ‌تر می‌خواهد، پس این اشتباهات را در دکوراسیون خانه انجام ندهیم.

به گزارش  پیام ایران  به نقل از bestlife، اغلب ما در خانه‌های خود اشتباهاتی را در دکوراسیون انجام می‌دهیم که خانه کوچک به نظر می‌رسد. جالب است بدانید دکوراسیون خانه در روحیه و خلق و خوی ما اثر مستقیم می‌گذارد. زنان به علت ریزبینی بیشتر این موضوع را بهتر درک می‌کنند. اگر خانه بهم‌ریخته باشد ما هم حالی سرگردان و بهم‌ریخته خواهیم داشت. حال تصور کنید بیش از حد نیاز در فضای خانه وسایل دارید، این هم نوعی بهم‌ریختگی و نامرتبی در ذهن ما ایجاد می‌کند؛ در این مطلب به ۷ اشتباه رایجی که همواره در چیدمان خانه انجام می‌دهیم پرداخته‌ایم.

۱. استفاده بیش از حد تابلو

استفاده‌ از تابلوها از دیرباز در دکوراسیون‌های خانه جا باز کرده‌اند؛ اما باید به نکاتی در این‌باره دقت کنیم؛ اول، سایز و دوم، ترکیب رنگی. سایز تابلو در کوچک‌ کردن دیوارها اثر زیادی دارد. سایزها متوسط و کوچک را برای خانه انتخاب کنید. اکثر تابلوهای بزرگ برای دیوارهای تالارهای بزرگ است. رنگ آن نیز باید با وسایل خانه و رنگ دیوار متناسب باشد. سعی کنید تابلو، از مشتقات رنگی باشد که بیشتر در خانه دارید. برای مثال اگر مبل شما زرشکی است تابلو می‌تواند رنگ‌های خنثی و مشتقات زرد و قرمز را داشته باشد.

۲. مبلمان را پشت به پنجره نچینید

یکی از اشتباهاتی که ما انجام می‌دهیم همین زاویه‌ غلط برای چیدن مبل‌هاست. بهتر است مبلمان را رو به پنجره بگذاریم. در این صورت نور و دید وسیع‌تری داریم که خانه را در نظرمان محدود و کوچک نمی‌کند.

۷ اشتباه در دکوراسیون که خانه را کوچک‌ نشان می دهد

۳. داشتن وسایل تزئینی کوچک

وسایل تزئیتی در خانه به حد متناسب و کم، قابل قبول است؛ ولی گاهی ما میزها و بوفه را پر از این وسایل می‌کنیم که دید قشنگی ندارند و حس نامرتب بودن خانه را به مغز می‌دهند. بهتر است تنها سه یا چهارتا از آنها را در خانه نگه داریم. آن هم به طور مرتب و در جای مناسب. اگر گلدان‌های ریز زیادی دارید برایشان در کنار پنجره یا حیاط،‌ جای مناسبی را تعیین کنید که در خانه شلوغی ایجاد نکنند.

۴. رنگ دیوارها

رنگ دیوارها نباید کاملا سفید یا تیره باشند. اگر در اتاقی می‌خواهید رنگ تیره بزنید بهتر است یکی از دیوارها را برای این رنگ انتخاب کنید. رنگ‌های تیره اگر در چهار طرف باشند اتاق یا سالن را کوچک می‌کنند. از طرفی دیگر هم رنگ سفید اگر با وسایل خانه متناسب نباشد خط دید را منقطع می‌کند و همان اثر رنگ‌های تیره را دارد. پس اگر لوازم خانه‌تان کرم و قهوه‌ای است رنگ دیوار می‌تواند سفید یا کرم روشن باشد ولی اگر مبلمان خانه آبی است بهتر است رنگ دیوارها را هم متناسب با آنها تغییر دهید. می‌توانید از رنگ‌های خنثی مانند طوسی استفاده کنید.

۷ اشتباه در دکوراسیون که خانه را کوچک‌ نشان می دهد

۵. استفاده از چراغ خواب‌های زمینی

یکی از مدهایی که برای دکوراسیون می‌بینیم، استفاده از چراغ‌ خواب‌های زمینی برای اتاق‌های پذیرایی است. اشکال در میزان نور دهی یا کم‌مصرف بودن این لامپ‌ها نیست؛ بلکه در زاویه نزدیکی آنهاست. همین ولتاژ لامپ را در سقف یا بالای دیوار نصب کنید و در مواقعی که نیاز به نور زیادی ندارید از آن استفاده کنید.

۶. پرده نزدن پنجره‌ها

کاور نکردن پنجره بیشترین میزان دید را از بیرون به شما می‌دهد؛ اما اشکالی که دارد این است که خانه را در مقایسه با آن منظره کوچک‌تر می‌بینید از طرفی هم پرده‌ی پنجره به معنای امنیت ذهنی در خانه است. اگر شما حس کنید کسی در دور دست‌ها هم به شما نگاه می‌کند حس خوبی نخواهید داشت. پنجره‌های رفلکس نیز در شب کاملا داخل خانه را نشان می‌دهند. اگر می‌خواهید نور پنجره را در خانه داشته باشید بهتر است از جنس پرده‌های نازک و رنگ روشن استفاده کنید.

۷. استفاده از فرش‌ یا کف‌پوش متناقض

استفاده از فرش‌ یا کف‌پوش‌های ضد رنگ یکدیگر، باعث دید منقطع می‌شوند که باز هم باعث کوچک به نظر رسیدن خانه می‌شود. سعی کنید فرش‌ها یا کف‌پوش‌ها یکدست و یک‌رنگ باشند. فرقی نمی‌کند خانه‌ شما ۴۰ متر است یا ۱۴۰ متر، به هر حال با این اشتباهات رایج، خانه را از آنچه هست کوچک‌تر می‌بینید. به علاوه اینکه تغییر در دکوراسیون خانه به ایجاد حس تازگی کمک می‌کند. پس همین‌ حالا دست به کار شوید.

انتهای پیام/

کد خبر: 11710