قیمت خمیردندان خارجی به نیم میلیون تومان رسید

دوشنبه،۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
خمیردندان خارجی به نیم میلیون تومان رسید

گروه اقتصادی - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می‌گوید: ثبت سفارش خمیر دندان حدود یک سالی می‌شود که بسته است.

به گزارش  پیام ایران به نقل از تجارت نیوز، ممکن است تعدادی از خمیردندان‌های در بازار تاریخ مصرف گذشته باشند. قیمت خمیردندان خارجی هم با دلار محاسبه می‌شود و قیمت یک خمیردندان در بازار تا نیم میلیون تومان می‌رسد.

مشاهدات نشان می‌دهد خمیردندان و مسواک در بازار و داروخانه‌ها کم شده است. علی شریعتی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می‌گوید که « قیمت خمیردندان‌های خارجی نجومی شده و حتی بعضی از این خمیردندان‌ها بین 300 هزار تا 500 هزار تومان هم فروخته می‌شود.» عملا برخی از سایت‌ها نیز از عدم موجودی خمیردندان‌ها و مسواک‌های خارجی خبر می‌دهند.

در همین رابطه عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران درباره چرایی کمبود خمیردندان‌ها  گفت: ثبت سفارش خمیردندان حدود یک سالی می‌شود که بسته است. به همین دلیل ممکن است تعدادی از خمیردندان‌های در بازار تاریخ مصرف گذشته باشند. تعدادی از خمیردندان‌ها در بازار یا تاریخ انقضا گذشته هستند یا برخی به شکل قاچاق تامین و فروخته می‌شوند. هزینه خمیردندان‌های خارجی با نرخ دلار است. یک خمیردندان خوب بین شش تا 10 دلار هزینه دارد. بنابراین اگر هزینه حمل و نقل و سود خرده فروشی را در نظر بگیریم قیمت یک خمیردندان حدود نیم میلیون تومان یعنی 500 هزار تومان آب می‌خورد.

علی شریعتی افزود: برخی خمیردندان‌ها نیز تحت لیسانس هستند که با شرکت‌های داخلی در کشور تولید می‌شود. در بازار دیگر کالایی به نام خمیردندان خارجی نداریم.

در عین حال اما رئیس هیات‌مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران درباره علت گرانی خمیردندان‌ها گفت: هنوز تولیدکنندگان شوینده و کالاهای بهداشتی و آرایشی مجوز افزایش قیمت را از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دریافت نکرده‌اند. چنانچه تولیدکنندگان خمیردندان کالاهای خود را گران کرده باشند، این اقدام غیرقانونی محسوب می٬شود.

بختیار علم‌بیگی با اشاره به وضعیت تولید خمیردندان اظهار کرد: شرایط تولید خمیردندان مناسب است و در بازار کمبود خمیردندان نداریم!

انتهای پیام/

کد خبر: 12328