دفن ۲۲ هزارفوتی کرونا در بهشت ‌زهرا 

پنج شنبه،۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
دفن ۲۲ هزارفوتی کرونا در بهشت ‌زهرا

گروه اجتماعی - طی سال ۹۸ حدود ۵۱ هزار نفر در بهشت زهرای تهران به‌صورت عادی دفن شدند، اما تنها طی ۹ ماه گذشته به گفته مدیرعامل سازمان بهشت زهرا حدود ۲۲ هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این آرامستان به خاک سپرده شده‌اند.

به گزارش  پیام ایران ، طبق آمار رسمی وزارت بهداشت تا روز گذشته در کل کشور، کرونا ۵۱۲۱۲ نفر قربانی داشته است. به‌عبارتی حدود نیمی از جان‌باختگان کرونایی، مربوط به تهران هستند. البته که تهران از نظر وسعت و جمعیت، اختلاف بسیار زیادی با سایر کلانشهرها دارد؛ با این حال جدا از آنکه چه میزان از فوتی‌های کرونایی مربوط به تهران و سایر شهرهاست، این موضوع اهمیت دارد که بهشت‌زهرا روزبه‌روز، به تکمیل ظرفیتش نزدیک‌تر می‌شود.

آمارهای سازمان بهشت‌زهرا نشان می‌دهد که امسال، تعداد متوفیان به خاک سپرده شده، اختلاف بسیار زیادی نسبت به سالیان گذشته دارد؛ این درصورتی است که اگر بخت یار نشود، طبیعت روی خوشش را با باد و باران به پایتخت‌نشینان نشان ندهد و هوا آلوده شود، متأسفانه تعداد فوتی‌ها به‌خاطر سکته‌های قلبی و تشدید بیماری‌های ریوی افزایش می‌یابد. 

سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت‌ زهرا همچنین اعلام کرد که از ابتدای شیوع کرونا در کشور حدود ۲۲ هزار نفر متوفی کرونایی در بهشت‌ زهرا پذیرش ‌شده‌اند که از این میزان زیر هزار نفر بعد از پذیرش به شهرستان‌ها برای تدفین منتقل شدند. 

به‌طور متوسط روزانه ۷۵جان‌باخته کرونایی در بهشت‌زهرا دفن شده‌اند. طی سال۹۸ به‌طور متوسط روزانه ۱۵۰تا۱۷۰ فوتی در بهشت‌زهرا پذیرش شده‌اند. از ابتدای سال تاکنون به‌طور متوسط روزانه ۲۲۵تا۲۴۵ فوتی در بهشت‌زهرا پذیرش شده‌اند. در روزهای اوج کرونا، تعداد پذیریش فوتی‌های ناشی از کرونا در بهشت‌زهرا حدودا برابر با سایر فوتی‌ها بوده است. تقریبا نیمی از جان‌باختگان کرونایی کشور مربوط به استان تهران هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 12665