بورس هفته را سبز آغاز کرد

شنبه،۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
بورس هفته را سبز آغاز کرد

گروه اقتصادی - بورس تهران امروز شنبه ۲۲ آذرماه را صعودی آغاز کرد و شاخص کل در ۲۰ دقیقه ابتدای معاملات ۲۱ هزار واحد رشد کرد و در دو ساعت ابتدایی تا ۲۷ هزار واحد نیز بالا رفت اما در پایان معاملات با ۲۱ هزار و ۲۳۴ واحد افزایش بر مکان یک میلیون و ۵۲۷ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش  پیام ایران ، در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۲:۳۰ شاخص کل با ۲۱ هزار و ۲۳۴ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۵۲۷ هزار واحد را روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۶۲۹۳ واحد افزایش به رقم ۴۵۷ هزار و ۲۸۹ واحد رسید.

عامله‌گران امروز ۲ میلیون و ۲۱۸ هزار معامله به ارزش ۱۶۶ میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال انجام داده‌اند. امروز در دو ساعت ابتدایی معاملات، بیش از ۷۵۰ میلیاد تومان پول حقیقی جدید به به بورس وارد شده است. بیشترین ورود پول را صنعت فلزات اساسی داشته است.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، مخابرات ایران، سرمایه گذاری غدیر، گروه مپنا و توسعه معادن و فلزات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.  

فرابورس نیز با ۳۳۲ واحد افزایش رقم ۱۹ هزار و ۷۶۴ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار امروز یک میلیون و ۲۹ هزار معامله انجام داده‌اند که ۷۱ میلیارد و ۴۸ میلیون ریال ارزش داشت.

هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، بیمه پاسارگاد، فولاد هرمزگان جنوب و سهامی ذوب آهن اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند. همچنین پتروشیمی مارون نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی این بازار داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 12686