راز ۹ عکس خوفناک و عجیب تاریخ فاش شد! +تصاویر

جمعه،۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲
از اسکلت غول پیکر تا پری دریایی
راز ۹ عکس خوفناک و عجیب تاریخ فاش شد! +تصاویر

گروه علمی- ​ماجراهای عجیب همیشه برای اغلب مردم جذابیت داشته‌اند. به همین خاطر در سراسر دنیا افسانه‌های غیرواقعی نقل یا سروده می‌شود.

سفر در زمان، وجود انسان‌های فرازمینی و سفینه فضایی، غول‌های بزرگ، هیولاهای مهربان و ارواح، همیشه برای اغلب مردم جذابیت داشته‌اند. به همین خاطر است که در سراسر دنیا داستان‌هایی از جن و پری و افسانه‌های غیرواقعی نقل یا سروده می‌شود.

اما در این میان، عکس‌ها و ویدئوهای پارانرمال (ماوراءالطبیعه) از همه جذاب‌تر و در عین حال ترسناک‌تر هستند. تصور کنید ناگهان از روی دیوار یک روح با چهره‌ای ترسناک و انگشتان چنگال مانند روی سرتان می‌پرد و با صدای وحشتناک و جیغ‌مانندش زهره‌تان را آب می‌کند. یا مثلا در کلبه‌ای در جنگل هستید که در میان صدای زوزه باد و تکان خوردن مداوم پرده‌ها، چهره‌ای وحشتناک جلوی صورتتان ظاهر می‌شود.

در چنین شرایطی بدون شک نفستان می‌گیرد، قلبتان به تپش می‌افتد و توان فرار کردن هم نخواهید داشت و فقط و فقط دست به دامن جیغ‌های مکرر می‌شوید.

این هیجانات و ترس‌ها به دلایل مختلف برای مردم جذاب است. به همین خاطر در این مطلب ۱۰ تصویر ترسناک و غیر واقعی تاریخ را برایتان انتخاب کرده‌ایم که خیلی هم بی توضیح نیستند.

۱- روح آسانسور سنگاپور

روح

تصویر اول مربوط به ویدئوی ترسناک بود که گفته شد توسط دوربین‌های نظارتیِ یک اداره در کشور سنگاپور ثبت شده است. در این فیلم می‌بینید، وقتی یکی از مردان از آسانسور بیرون می‌آید یک روح در پشت او ظاهر می‌شود. انتشار این فیلم در شبکه‌های اجتماعی باعث شد تا میلیون‌ها بار دیده شود و مردم دنیا نظرات متفاوتی در مورد آن ارائه دهند. بحث‌های زیادی در مورد واقعی بودن یا نبودن این فیلم وجود داشت تا اینکه در نهایت مشخص شد این تصویر به یک کمپین رسانه اجتماعی تعلق دارد که برای نمایش خطرات زیاد و تا دیر وقت کار کردن ساخته شده است.

۲- اسکلت‌های بزرگی که در گوشه و کنار جهان کشف شده‌اند

اسکلت غول پیکر

اگر در مورد اسکلت‌های غول پیکری که توسط باستان‌شناسان کشف شده‌اند در گوگل جست‌وجو کنید، تصاویر بسیاری زیادی نمایش داده خواهد شد. برخی منابع اعتقاد دارند که این استخوان‌ها بقایای آنوناکی‌ها هستند؛ بر طبق اسطوره شناسی جهان آکسفورد، آنوناکی : «خدایان بسیار کهن و اولیه سومری هستند؛ «آنها خدایان باروری جهان زیرین نیز هستند که در نهایت به عالم مردگان ربط پیدا می کنند، جایی که مردگان مورد قضاوت قرار می گیرند و نام آنها از خدای قدیمی آسمان که آنو (آن) نام دارد گرفته شده است.»

اما واقعیت این است که همه این تصاویر فتوشاپی هستند و می‌توانید نمونه‌های مختلفی از آنها را در designcrowd.com مشاهده کنید.

۳- سفر در زمان در سال ۱۹۴۱ میلادی

عکس عجیب+سفر در زمان

این عکس در سال ۱۹۴۱ میلادی در کانادا گرفته شده است. در تصویر یک مرد را می‌بینید که با تی‌شرت، عینک آفتابی و دوربین در میان مردمی متعلق به گذشته ایستاده است. اما کمی دقیق‌تر به عکس نگاه کنید.

روی تی‌شرت این مرد که تصور می‌شد در زمان سفر کرده، آرم باشگاه هاکی مونتریال مرونز به چشم می‌خورد. همچنین عینکی که این مرد به چشم دارد را در آن زمان کاشفان قطب به چشم می‌زدند و استفاده آن در میان عموم نیز رواج داشته. همچنین، دوربین کداکی که این مرد در دست دارد در سال ۱۹۲۵ میلادی عرضه شده است.

بنابراین، نتیجه‌گیری می‌شود که این مرد ظاهرا امروز از آینده به گذشته سفر نکرده و به همان زمان تعلق داشته است.

۴- عکس «پا گُنده»

عکس عجیب+پاگنده

این عکس بسیار مشهور پاگنده (Bigfoot) در سال ۱۹۶۷ میلادی گرفته شده است و بحث‌های زیادی در دنیای رسانه برپا کرد. اما افراد کمی می‌دانند که کارگردانی موسوم به راجر پترسون در سال ۱۹۶۷ میلادی قراردادی با مبلغ ۳۷ میلیون دلار را امضا کرد تا فیلمی در مورد بیگ فوت بسازد. این عکس در آن زمان توسط شکارچی‌های محلی گرفته و در روزنامه‌ها منتشر شد.

پاگُنده یا ساسکوآچ یکی از موجوداتی است که تقریبا دیدن آن غیر ممکن است ولی بعضی ادعا می کنند او را دیده اند. پاگنده شکلی گوریل‌وار دارد و در جنگل‌های دورافتاده شمال آمریکا، منطقه دریاچه‌های بزرگ و کوه‌های راکی زندگی می‌کند.

۵- زن قهوه‌ای‌پوش در سالن رینهام

عکس روح

براون لیدی یکی از مشهورترین عکس‌های ارواح در تاریخ است. بسیاری از محلی‌ها بر این اعتقاد بودند که این عکس به «دوروتی والپوله» تعلق دارد که در اوایل دهه ۱۷۰۰ میلادی زندگی می‌کرده. مطالعات علمی ثابت کرده بودند که هیچ گونه دستکاری روی این عکس صورت نگرفته و به همین خاطر این تصویر را کاملا واقعی می‌دانستند.

اما آلن موردی – وکیل مدافع – از میان پوشه‌های خاک گرفته در بخش کتب خطی دانشگاه کمبریج مدرکی پیدا کرد که نشان می‌داد خانمی که در تصویر مشاهده می‌شود به لطف نوری که روی صفحه فتوگرافیک تابانده شده، در این صحنه ظاهر گشته است.

۶- فضانورد در مزرعه

عکس روح

در ماه مه سال ۱۹۶۴ میلادی، جیم تمپلتون وقتی با خانواده به مزرعه‌ای برای پیک‌نیک رفته بودند از دختر خود چندین عکس گرفت. پس از ظاهر کردن عکس‌ها، او تصویری شبیه یک فضانورد را در پشت سر دخترش مشاهده کرد.

در زمان عکاسی به غیر از همسرش، فرد دیگری در آن مزرعه حضور نداشت. پس از اینکه این تصویر در سراسر دنیا خبرساز شد، در نهایت با بررسی کارشناسان مشخص شد که عکس اُوراکسپوز شده یعنی نور زیادی به تصویر تابیده و در نتیجه همسر او که لباس آبی به تن داشته سفید و همچون لباس فضانوردان ثبت شده است.

۷- روح بزرگی در آسمان زامبیا

عکس روح

این عکس روح بزرگی را در بالای مرکز خریدی در Kitwe در کشور زامبیا به ثبت رسانده است. عکاس در این رابطه گفته که من از دیدن این تصویر عجیب شوکه شده بودم. بسیاری از مردم از دیدن این تصویر در آسمان جیغ می‌زدند و فرار می‌کردند و برخی هم آن را خدا می‌پنداشتند.

پس از رسانه‌ای شدن این عکس، مشخص شد که این عکس فتوشاپ شده. اگر چه این موجود عجیب واقعا وجود داشته و چیزی نبود جز یک مجسمه بادی و شناور در هوا.

۸- روح کلیسای نیوبی

عکس روح

این عکس در سال ۱۹۶۳ میلادی در کلیسای یورکشایر شمالی به ثبت رسیده است. در گوشه سمت چپ عکس مردی با صورت سفید دیده می‌شود. در ابتدای انتشار این عکس ادعا می‌شد که این مرد حدود سه متر قد دارد. حتی پس از گذشت ۵۵ سال این عکس بحث‌های زیادی بدنبال دارد. برخی کارشناسان مدعی اند که این عکس واقعی است و برخی دیگر می‌گویند که دابل‌اکسپوژر (افتادن دو عکس روی هم) سبب شکل‌گیری چنین تصویری شده است.

۹- اسکلت پری دریایی

اسکلت+پری دریایی

عکاسی که این تصویر را منتشر کرده بود نوشته بود: این اسکلت پری دریایی است که در ساحل هاوایی پیدا شده است. جالب اینجاست که فتوشاپ بودن این تصویر کاملا معلوم است اما بسیاری از رسانه‌ها آن را باور کرده و خبرش را منتشر کرده بودند.

عکس اصلی در سمت راست و عکس فتوشاپ شده در سمت چپ قرار دارد.

در آخر هم این سوال پیش می آید که چرا انسان با اینکه می‌داند بیشتر این عکس‌ها و فیلم‌ها دروغ است، اما باورشان می‌کند؟ پاسخ ساده است؛ زیرا انسان جادو و ناشناخته‌ها را دوست دارد. انسان از شنیدن داستان‌های ترسناک و باورنکردنی لذت می‌برد. به همین خاطر همه این تصاویر تا مدت‌ها مورد توجه و بحث شمار زیادی در سراسر دنیا بوده‌اند.

البته که درآمد زیاد این دروغ‌های رسانه‌ای را نیز نباید نادیده گرفت. کسانی که اقدام به انتشار چنین ویدئوهایی می‌کنند هیچ هدفی غیر از پول ندارند.

انتهای پیام/

منبع: rooziato

کد خبر: 4578