هویت همسفر بزوس در سفر فضایی مشخص شد

جمعه،۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸
هویت همسفر بزوس در سفر فضایی مشخص شد

گروه فناوری - زنی ۸۲ ساله که به دلیل جنسیتش نتوانست در جوانی رفتن به فضا را تجربه کند حالا در کنار جف بزوس به مدار زمین می‌رود.

به گزارش  پیام ایران ‏، جف بزوس، بنیانگذار آمازون و مدیرعامل شرکت فضایی بلو اوریجین، والی فانک را انتخاب کرد تا مهمان افتخاری او در موشک New Shepard باشد که قرار است از ۲۰ جولای در غرب تگزاس به مدار زمین پرتاب شود. فانک گفت که از اینکه در نهایت فرصت سفر به فضا را پیدا کرده احساس عجیبی دارد.

جف بزوس ویدئویی را در صفحه مجازی اش همراه با فانک منتشر کرد، فانک در این ویدئو می‌گوید که من عاشق هر ثانیه این سفر خواهم بود، هیچوقت هیچ چیزی مانع راه من نشد. "

آرزویی که در ۸۲ سالگی برای فانک واقعی شد

والی فانک جوانترین نفر از گروه ۱۳ زن بود که در برنامه‌ای که اولین آمریکایی‌ها را در سال‌های ۱۹۶۱-۱۹۶۳ به فضا فرستاد تحت تعالیم سخت فضایی قرار گرفت. اما زنانی که عطارد ۱۳ لقب گرفتند، از جمله فانک که در آن زمان یک خلبان ۲۱ ساله بود، به دلیل جنسیت شان از شانس فضانورد شدن محروم شدند و همه فضانوردان ناسا خلبانان آزمایش نظامی مرد بودند. این اقدام از سمت ناسا مورد حمله قرار گرفت و روس‌ها در سال ۱۹۶۳ اولین زن را به نام والنتینا ترشکوا به فضا فرستادند.

موشک قابل استفاده مجدد New Shepard که توسط شرکت Blue Origin ساخته شده، به نام آلن شپرد، فضانورد مرکوری هفت، اولین شهروند آمریکا در فضا نامگذاری شده است. بزوس، برادرش و فانک در این سفر ۱۰ دقیقه‌ای به فضا مسافران این موشک هستند و بی وزنی را تجربه خواهند کرد. در این پرواز علاوه بر این سه نفر، فردی که صندلی این کپسول را به قیمت ۲۸ میلیون دلار خریده نیز در این موشک قرار دارد.

بلو اوریجین به دنبال ۱۵ پرواز آزمایشی دیگر نیز است که اگر موفقیت آمیز باشند راه را برای فرستادن علاقه‌مندان به فضا و تجربه بی وزنی هموار خواهد کرد. اما Blue Origin هنوز نگفته که سفر‌های کپسول شش نفره چه زمانی انجام می‌شود یا قیمت بلیط چقدر خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 13705