گزارش میدانی از بازار گوشت قرمز - خرید گرمی خرده گوشت قرمز در بازار رایج شد

سه شنبه،۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۸
گزارش میدانی از بازار گوشت قرمز - خرید گرمی خرده گوشت قرمز در بازار رایج شد

گروه اقتصادی - گرانی گوشت سفید و قرمز موجب شده تا مردم به جای خرید کیلویی گوشت به خرید گرمی از خرده گوشت های باقی مانده از بی استخوان کردن ران و راسته گوساله روی بیاورند.

به گزارش  پیام ایران ‏، این روزها خرید خرده گوشت یا گرمی با قیمت ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر کیلو باب شده است و بسیاری از مشتریان تنها توان خرید 100 گرم خرده گوشت را دارند.

مشتریان زیادی هستند که به جای حذف کامل گوشت قرمز از سبد خریدشان به مقدار بسیار ناچیز آن را خرید می‌کنند. بیشتر این مشتریان هم والدینی هستند که برای تامین پروتئین بدن کودکانشان ناچار به خرید گرمی گوشت معمولا زیر ۵۰۰ گرم هستند و مواردی از خرید های مردم در 100 گرم خرده گوشت خلاصه می شود.

یک فروشنده به پیام ایران گفت: گرانی گوشت موجب شده مردم بیشتر به سمت خرید خرده گوشت‌ها روی بیاورند. این خرده گوشت‌ها فقط مربوط به گوشت گوساله است که قصاب حین بی‌استخوان کردن قسمت‌های مختلف گوشت گوساله مانند ران و راسته تولید می‌کند. 

این خرده گوشت‌ها اگر چرب باشد کیلویی ۸۰ هزار تومان و اگر کیفیت بهتری داشته باشد کیلویی ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. 

بی‌استخوان کردن هر گوساله معمولا بین ۲ تا ۳ کیلو خرده گوشت به همراه دارد که برخی مشتریان سفارش می‌دهند که برایشان نگه دارم و گاهی پیش آمده به برخی مشتری ها قول فردا یا پس فردا را برای جمع شدن خرده گوشت بدهم. چرا که میزان خرده گوشت همان روز یا فردا را مشتریانی خریداری کرده اند.

این در حالی است که تقاضا برای خرید گوشت قرمز  ۲۵ تا ۳۰ درصد کمتر شده و سرانه مصرف این کالا نیز به ۸.۵ کیلوگرم کاهش یافته است.در حالیکه سرانه مصرف باید ۱۲ کیلوگرم باشد. 

مصرف گوشت قرمز به دلیل افزایش قیمت نسبت به سال‌های گذشته کاهش بیشتری داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 13972