پایداری ایمنی واکسن‌های کرونا ۶ تا ۸ ماه است

چهارشنبه،۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۴
پایداری ایمنی واکسن‌های کرونا ۶ تا ۸ ماه است

گروه سلامت - رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت توضیحاتی درباره تزریق دُز یادآور (سوم) واکسن کرونا ارائه کرد.

به گزارش  پیام ایران ‏، دکتر محسن زهرایی گفت: تزریق واکسن کرونا بر مبنای سند ملی واکسیناسیون کووید۱۹ مصوب ستاد ملی مدیریت کرونا با کارکنان خط مقدم بهداشت و درمان کشور آغاز شد و سپس سایر کادر درمان تدریجا به روند کشوری اضافه شدند. از ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ برنامه واکسیناسیون کرونا با کادر درمان آغاز شد و در نیمه اسفندماه برنامه واکسیناسیون برای جانبازان محترم بالای ۵۰ درصد، جانبازان شیمیایی، سالمندان ساکن در آسایشگاه‌ها و معلولین ذهنی و جسمی که در آسایشگاه‌های بهزیستی بودند هم آغاز شد. مابقی کادر بهداشت و درمان شاغل در بخش خصوصی نیز از نیمه فروردین ۱۴۰۰ به روند واکسیناسیون وارد شدند.

او  افزود: همزمان با آغاز این برنامه برای این گروه واکسن‌های بیشتری هم در اختیارمان قرار گرفت و گروه‌های بیشتری وارد برنامه واکسیناسیون شدند و از نیمه دوم اردیبهشت ماه برای تزریق واکسن به گروه سنی بالای ۸۰ سال هم اقدام کردیم و خوشبختانه در تابستان حتی واکسیناسیون زیر ۱۸ سال را هم آغاز کردیم. به همین ترتیب پیش‌بینی می‌شود افراد عادی نیز تحت پوشش تزریق دُز یادآور واکسن قرار گیرند.

پایداری ایمنی ناشی از واکسنهای کرونا؛ ۶ تا ۸ ماه

او ادامه داد: بر اساس مطالعاتی که در دنیا منتشر شده است به نظر می‌رسد ایمنی ناشی از واکسن ۶ تا ۸ ماه پایدار است؛ اما بعد از این مدت افت نسبی سطح ایمنی را داریم و ممکن است افراد در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار گیرند. برای اینکه مردم بتوانند حداکثر سطح ایمنی را داشته باشند باید همزمان با ادامه برنامه واکسیناسیون نوبت اول و دوم، تزریق دُز یادآور را هم دنبال کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 14100