هپاتیت مرگ‌بار کودکان در ۱۱ کشور رو به رشد است

پنج شنبه،۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
هپاتیت مرگ‌بار کودکان در ۱۱ کشور رو به رشد است

گروه سلامت - سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد از میان ۱۶۹ مورد گزارش‌شده هپاتیت که اخیراً در میان کودکان در ۱۱ کشور گزارش شده است، حداقل یک کودک بر اثر این التهاب کبد، جان خود را از دست داده است و ۱۷ کودک نیاز به پیوند کبد دارند.

به گزارش  پیام ایران ‏،سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که در حال بررسی شیوع هپاتیت حاد در میان کودکان است که اکنون ۱۱ کشور از جمله ایالات متحده را درگیر کرده است. این سازمان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد از میان ۱۶۹ مورد گزارش‌شده، حداقل یک کودک بر اثر این التهاب کبد جان خود را از دست داده است و ۱۷ کودک نیاز به پیوند کبد داشتند. این بیانیه افزود: علائم در میان موارد شناسایی‌شده، هپاتیت حاد با افزایش قابل توجه آنزیم‌های کبدی همراه است.

هپاتیت معمولاً توسط یک ویروس ایجاد می‌شود. آدنوویروس‌ها عامل شایع این امر هستند، می‌توانند بین افراد پخش شوند و باعث بروز بیماری‌های خفیف یا شدید شوند. در میان عفونت‌های اخیر، آدنوویروس‌ها در حداقل ۷۴ مورد شناسایی شده‌اند، اما معمولاً در افراد سالم باعث هپاتیت شدید نمی‌شوند. به گفته سازمان بهداشت جهانی، ویروس‌های رایجی که باعث هپاتیت حاد ویروسی می‌شوند، از جمله ویروس‌های هپاتیت A، B، C، D و E، در هیچ یک از این موارد، شناسایی نشده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 14566