استفاده از مترسک های لیزری در مزرعه + تصاویر

يکشنبه،۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
استفاده از مترسک های لیزری در مزرعه

گروه بین الملل - این روزها ما انسان ها دنبال یافتن ایده ها و راه های جدید برای استفاده از تکنولوژی هستیم تا بتوانیم زندگی بهتر و آسان تری را برای خود به ارمغان بیاوریم و بابت آن نیز باید زحمات بسیار زیادی کشیده شود تا زندگی ای ایده آل برای خود و مردمان سراسر کره زمین فراهم شود.

با این وجود، روزانه هزاران نفر از مهندسان خبره و ماهر در حال ساخت و طراحی وسایلی که می توانند در زندگی هر یک از ما انسان ها مفید و موثر واقع شوند ، هستند.بنابراین این گونه می توان گفت که تکنولوژی تنها در چند زمینه پیشرفت نمی کند ، بلکه شامل تمام بخش ها و صنعت ها می باشد.برای مثال مترسک ها یکی ابزارهای قدیمی است که به وسیله آن پرندگان از مزارع دور می شدند تا محصولات واقع در مزرعه سالم باقی بمانند.

مزرعه ای در شمال غربی ایالات متحده که مخصوص رشد و پرورش بلوبری است،با مشکلات زیادی از حملات پی در پی پرندگان به مزرعه خود مواجه بود چرا که پرندگان 25 درصد از مزرعه وی را به غارت می بردند که یک تیم بزرگ به کمک آنها رسیدند.

استفاده از مترسک های لیزری در مزرعه

این تیم بزرگ از یک دستگاه الکتریکی که شامل 6 لیزر قوی بود استفاده کردند که آنرا بر روی یک پایه قرار دادند . این دستگاه الکتریکی،کاری همانند مترسک ها را بر عهده دارد که یقینا برای شما بسیار جالب خواهد بود.

کارکرد این دستگاه برقی به گونه است زمانیکه پرندگان به سمت مزرعه نزدیک می شوند،حسگر دستگاه آنرا شناسایی می کند و فورا لیزر سبز رنگ را به او می تاباند.نتایج نشان داده اند که این دستگاه مدرن و نوین توانسته است 99 درصد از پرندگان مهاجم را کاهش دهد.

استفاده از مترسک های لیزری در مزرعه

لازم به ذکر است که ساخت این دستگاه، 4 سال طول کشیده است و این تیم تصمیم گرفتند تا از لیزر سبز رنگ که از فیلترهای مختلف عبور می کند استفاده نمایند که میزان اشعه مادون قرمز مضر کاهش یابد و پرندگان آسیب نبینند.

با این وجود قیمت این دستگاه 10000 دلار است که برای مزرعه های بزرگ باید بیش از یک عدد خریداری شود.در حال حاضر لیزرها قادر به تمایز میان انواع مختلف پرندگان نمی باشند و تنها برای دور کردن پرندگان از مزرعه ساخته شده اند و همان گونه که گفتیم هیچ آسیبی به پرندگان وارد نمی کند.

تا کنون بیش از 100 مزرعه در ایالات متحده با این دستگاه برقی تجهیز شده اند و انتظار می رود تا پایان امسال این عدد چند برابر گردد.

انتهای پیام/

منبع: نمناک

کد خبر: 2749