تغذیه دوران بارداری

تغذیه دوران بارداری
زنان باردار به اندازه چند نفر غذا بخورند؟
گروه سلامت- پژوهش‌ تازه نشان می‌دهد بیشتر زنان نمی‌دانند که هنگام بارداری چقدر باید غذا بخورند. افسانه خوردن "به جای دو نفر" در حاملگی٬ کارها را خراب کرده است. بسیاری به این موضوع باور دارند و به این...
گروه سلامت> مهرنوش فرهی- از آنجا که مصرف کلسیم به روند استخوان سازی و رشد جنین در رحم کمک می کند، لازم است تا منابع کلسیم را به خوبی بشناسیم. عدم دریافت کلسیم کافی در دوران بارداری علاوه بر عواقب...
گروه سلامت> مهرنوش فرهی- دیابت بارداری نوعی دیابت است که حدود ۹ درصد از زنان در دوران بارداری به آن دچار می شوند.این افزایش قند خون موقتی است و پس از زایمان برطرف می شود. در طی بارداری جفت، شروع...

زنان باردار به اندازه چند نفر غذا بخورند؟

زنان باردار به اندازه چند نفر غذا بخورند؟

گروه سلامت- پژوهش‌ تازه نشان می‌دهد بیشتر زنان نمی‌دانند که هنگام بارداری چقدر باید غذا بخورند.

افسانه خوردن "به جای دو نفر" در حاملگی٬ کارها را خراب کرده است. بسیاری به این موضوع باور دارند و به این توصیه عمل می‌کنند در حالی که اشتباه است.

پس چه میزان کالری کافی است؟

تحقیق مشترک یک موسسه (National Charity Partnership) نشان می‌دهد که فقط یک سوم زنان باردار جواب درست این سوال را می‌دانند.

موسسه سلامت 'نایس' (نهاد ناظر بر کیفیت سلامت در بریتانیا) توصیه می‌کند که در شش ماه اول بارداری زنان به هیچ میزان کالری اضافه بر قبل احتیاج ندارند.

منابع کلسیم برای زنان باردار

گروه سلامت> مهرنوش فرهی- از آنجا که مصرف کلسیم به روند استخوان سازی و رشد جنین در رحم کمک می کند، لازم است تا منابع کلسیم را به خوبی بشناسیم. عدم دریافت کلسیم کافی در دوران بارداری علاوه بر عواقب منفی ای که می تواند بر رشد جنین داشته باشد،‌ ممکن است مادر را در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دهد. پس اگر باردار هستید یا قصد باردار شدن دارید باید بدانید که از همان زمانی که تست مثبت بارداری را دریافت می کنید، برای حفظ سلامت خود و جنین، باید میزان کلسیم دریافتی روزانه خود را افزایش دهید.

چه کنیم که به دیابت بارداری دچار نشویم

گروه سلامت> مهرنوش فرهی- دیابت بارداری نوعی دیابت است که حدود ۹ درصد از زنان در دوران بارداری به آن دچار می شوند.این افزایش قند خون موقتی است و پس از زایمان برطرف می شود. در طی بارداری جفت، شروع به ترشح هرمون هایی میکند که عملکرد انسولین را مسدود می کنند. این اتفاق باعث می شود که مواد قندی مدت زمان بیشتری در خون باقی بمانند و جنین بتواند به نحو مناسبی از آن تغذیه کند. لازم به ذکر است که اگر سطح قند خون شما قبل از بارداری بالاتر از سطح معمول باشد ، پس از بارداری احتمال ابتلا به دیابت بارداری در شما بیشتر خواهد بود.

اشتراک در RSS - تغذیه دوران بارداری