کمک یک میلیارد دلاری دورسی ؛ مبارزه یک‌تنه مالک توییتر با کرونا

چهارشنبه،۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
کمک یک میلیارد دلاری دورسی ؛ مبارزه یک‌تنه مالک توییتر با کرونا

گروه بین الملل- مدیر عامل توییتر ۲۸ درصد دارایی ۳.۹ میلیارد دلاری خود را به مبارزه با بیماری کووید-۱۹ و پژوهش برای یافتن درمان ویروس کرونا اختصاص داد.

به گزارش  پیام ایران  به نقل از گاردین، جک دورسی روز سه‌شنبه در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد یک میلیارد دلار از دارایی‌اش را در یک صندوق خیریه به نام استارت اسمال قرار می‌دهد تا برای کمک به مبارزه جهانی علیه کووید-۱۹ هزینه شود. این بیشترین پولی است که یک فرد در ماه‌های اخیر از حساب شخصی خود در راه مبارزه با بیماری دنیاگیر کرونا اختصاص داده است.

دورسی ۴۳ ساله بر اساس آخرین فهرست میلیاردهای بلومبرگ حدود ۳.۹ میلیارد دلار در حساب بانکی خود دارد و ۲۸ درصد آن که قرار است برای مبارزه با کرونا هزینه شود، یک میلیارد دلار می‌شود. از سوی دیگر، جف بیزوس به عنوان پولدارترین مرد دنیا با ثروتی بیش از ۱۲۳ میلیارد دلار فقط ۱۰۰ میلیون دلار برای کرونا هزینه کرد؛ چیزی نزدیک به یک‌دهم درصد از ثروت افسانه‌ای مدیر عامل و مالک آمازون.

این در حالی است که بیزوس ۵۶ ساله پیش از دنیاگیر شدن ویروس کرونا چند درصد از سهام خود را در بازار فروخت و به لطف سقوط بازارهای مالی دنیا، شش میلیارد دلار پولدارتر شد. بنیاد بیل و میلندا گیتس هم ۱۰۰ میلیون دلار برای یافتن واکسن کرونا کنار گذاشته‌اند و مایکل دل، بنیانگذار شرکت رایانه‌ای دل متعهد شده است ۱۰۰ میلیون دلار به مبارزه با بیماری کووید-۱۹ و آسیب‌دیدگان از آن اختصاص دهد.

روز سه‌شنبه صندوق ولکام در لندن از شرکت‌ها و افراد پولدار و میلیاردر دنیا خواسته دست‌کم هشت میلیارد دلار برای یافتن دارو، تولید واکسن و آزمایش‌های مربوط به ویروس کرونا کنار بگذارند. جرمی فارار، مدیر این صندوق خیریه مربوط به مسائل پزشکی هزینه کردن میلیاردها دلار در پژوهش‌های علمی و پزشکی را تنها راهکار خروج از بن‌بست مبارزه با یک پاندمی جهانی برشمرده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 11078