موسسه‌ای که به یاری کودکان کار و در معرض خطر آمده است

شنبه،۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
یاریگران کودکان کار پویا

حمیدرضا صفایی - موسسه یاریگران کودکان کار پویا، که در سه بخش آموزش، روانشناسی و مددکاری اجتماعی به یاری کودکان کار در معرض آسیب می‌پردازد، وارد چهارمین سال فعالیت خود شد.

به گزارش پایگاه خبری پیام ایران این موسسه در چهارمین سال تاسیس خود طی مراسمی که با حضور حامیان و علاقمندان به کودکان و تنی چند از هنرمندان کشور در فرهنگسرای رسانه برگزار شد به تبیین دستاوردهای خود پرداخت.

پریسا پویان راد، موسس این مجموعه، ضمن تشکر از مردم، هنرمدان و حامیان این موسسه گفت: با کمک مردم، متخصصین و علاقمندان این عرصه موسسه‌ای را بنا نهاده‌ایم که با موسسات مشابه فرق دارد و صرفا دیدگاه خیریه‌ای و توزیع پول ندارد.

وی افزود: تمرکز ما بر سواد آموزی، آموزش، پیشگیری و درمان اختلالات یادگیری کودکان کار است تا بتوانند برای تغییر خود در آینده مهیا شوند و خود را از مشکلاتی که جامعه و محیط بر آن‌ها تحمیل نموده است، جدا کنند.

این فعال عرصه کودکان کار با اشاره به دستاوردهای این موسسه که بر روی کودکان محله دروازه غار متمرکز است، گفت: با همراهی مردم نتایج خوبی به دست آورده‌ایم. بسیاری از این بچه‌ها که دارای اختلال یادگیری هستند از هوش طبیعی رو به بالا برخوردارند و ما در مدرسه کودکان کار بچه‌ای را داریم که اختلال یادگیری دارد، ولی هوشش ۱۱۰ بوده و یک نخبه است.

وی با تاکید بر هزینه‌بر بودن این آموزش‌ها و نقش مردم در این مسیر گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد منتظر دولت‌ها نمی‌مانند و ما گروه هدف خودمان را داریم و گروه هدف ما افراد کودکان فقیر دروازه‌غار هستند.

وی حمایت‌های مردم را به دو دسته تخصصی و مالی تقسیم کرد و گفت: هیچ‌کدام از این‌ها، اولویتی نسبت به یکدیگر ندارد؛ یعنی ما پول می‌خواهیم که نیروی متخصص بیاوریم و نیروی متخصص می‌خواهیم که خوب کار کند، در بحث تخصص ما نیاز به حمایت‌های بسیار وسیعی داریم و از کمک‌های مردم در همه زمینه‌ها استقبال می‌کنیم.

امیدواریم بتوانیم این خدمات را توسعه بدهیم و در مناطقی که این نیاز و فقر آموزشی وجود دارد، بتوانیم خدماتمان را ارائه بدهیم.

موسسه یاریگران کودکان کار پویا به آدرس: شوش، خیابان هرندی، خیابان معروفخانی، کوچه زمانپور، پلاک 14 و تلفن 55627044 پذیرای حمایت‌های مردمیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1341