فرانسه 4 - آرژانتین 3 | رویای قهرمانی مسی با آرژانتین بر باد رفت

شنبه،۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵
فرانسه 4 - آرژانتین 3 | آرزوی قهرمانی مسی با آرژانتین بر باد رفت

گروه ورزش - جام جهانی - در نخستین و  یکی از حساس ترین دیدارهای مرحله یک هشتم جام جهانی 2018، فرانسه به مصاف آرژانتین رفت.

به گزارش پایگاه خبری پیام ایران، آرژانتین که به عنوان تیم دوم گروه D و بسیار سخت توانست به این مرحله را پیدا کند به مصاف فرانسه‌ای رفت که توانست به عنوان تیم نخست گروه C به جمع 16 تیم پایانی بپیوندد. آرژانتین با یک برد، یک مساوی و یک باخت و با 4 امتیاز و فرانسه با 2 برد و یک تساوی  با 7 امتیاز به این مرحله راه یافتند.

تیم داوری این مسابقه، تیم داوری ایران، متشکل از فغانی، منصوری و سخندان بود و این در حالی بود که علیرضا فغانی در رده دومین داور برتر جام قرار داشت و جدال‌های حساس بین آلمان - مکزیک و برزیل - صربستان را نیز سوت زده بود. فغانی و تیم داوری ایران توانستند قضاوت بسیار خوب و کم نقصی در این بازی داشته باشند.

ویدئو خلاصه بازی‌های دو تیم در مرحله گروهی را می توانید در لینک‌های زیر مشاهده کنید:

خلاصه بازی‌های فرانسه در مرحله گروهی:

خلاصه بازی فرانسه 2 - استرالیا 1

خلاصه بازی فرانسه 1- پرو 0

خلاصه بازی دانمارک 0 - فرانسه 0

خلاصه بازی‌های آرژانتین در مرحله گروهی:

خلاصه بازی آرژانتین 0 - کرواسی 3

خلاصه بازی آرژانتین 1 - ایسلند 1

خلاصه بازی نیجریه 1 - آرژانتین 2

در نیمه نخست بازیامباپه یک فرار و استارت 80 متری از پشت محوطه جریمه خودی تا محوطه جریمه آرژانتین داشت و در نهایت در محوطه جریمه آرژانتین سرنگون شد و فغانی اعلام پنالتی کرد و آنتوان گریزمان در دقیقه 14 این توپ را وارد دروازه آرژانتین کرد. 

در ادامه مالکیت توپ بیشتر با آرژانتین بود و فرانسه روی ضد حملات کار کرد تا اینکه در دقایق پایانی بازی دی ماریا با یک ضربه پا زیبا از پشت محوطه توپ را به تور دروازه لوریس چسباند. نیمه نخست 1-1 به پایان رسید.

در نیمه دوم در دقیقه 48 گابریل مرکادو شوت مسی در نیمه راه را قطع کرد و توپ را وارد دروازه فرانسه کرد. بعد از این توپ فرانسه بیش از پیش حملات خود را پیگیری کرد و در دقیقه 57 بنجامین پاوارد اولین گل ملی خود و دومین گل فرانسه را به زیبایی هر چه تمام تر با یک ضربه رو پا که به گوشه دروازه رفت ، به ثمر رساند تا این بازی زیبا  و پرگل 2-2 مساوی شود. 

فرانسه باز هم جلو بازی کرد و کیلیان ام باپه روی اشتباه دفاع و دروازبان آرژانتین گل سوم را وارد دروازه یاران مسی کرد. لیونل مسی در این بازی کاملا مهار شده بود و نتوانست در طول بازی کار خیلی خاصی را صورت دهد. تنها 4 دقیقه بعد رو یک حرکت تیم خوب و با 5 ضرب از دفاع تا حمله توپ با کیلیان ام باپه رسید و او در یک موقعیت نسبتا تک به تک گل چهارم را نیز به آرژانتین زد. ضمن اینکه بلیز ماتوئیدی هافبک فرانسه با گرفتن یک کارت زرد بازی بعدی فرانسه را از دست داد. 

در ادامه بازی آرژانتین تلاش زیادی کرد تا بتواند به بازی برگردد و روی یک صحنه اشتباه دفاع مسی موقعیت داشت تا دروازه را باز کند اما موفق نشد تا اینکه در دقیقه 93 آگوئرو گل سوم را برای آرژاانتین زد. اما این گل خیلی دیر به ثمر رسید و آرژانتین نتوانست مجددا بازی را مساوی کند و آرژانتین و مسی جام جهانی 2018 را ترک کردند و لیونل مسی که به نظر می رسد آخرین بازی‌های ملی خود را انجام می دهد نتوانست به آرزوی خود یعنی قهرمانی جام جهانی برسد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1805