این ورزش قلب را ۴ سال جوان می‌کند

دوشنبه،۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
این ورزش قلب را ۴ سال جوان می‌کند

گروه سلامت و پزشکی - محققان کالج دانشگاهی لندن و سازمان خدمات بهداشت ملی بریتانیا می‌گویند "دو ماراتن" حتی در افراد مبتدی و مسن، می‌تواند قلب را ۴ سال جوان‌تر کند.

به گزارش  پیام ایران ، دویچه وله به نقل از نشریه بریتانیایی سان و بر اساس نتایج مطالعه این محققان نوشت: دو ماراتن، سفتی شریان‌ها را به تاخیر می‌اندازد و منجر به کاهش فشار خون می‌شود.

پروفسور شارلوت مانیستی، محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: سفتی شریان‌ها اتفاقی طبیعی ناشی از افزایش سن است، اما دو ماراتن باعث می‌شود قلب خون بیشتری را از طریق عروق باریک پمپاژ کند و جریان خون در رگ‌ها بهبود یابد.

به گفته او، تعیین هدفی مانند دو ماراتن می‌تواند به افزایش سایر عادات سالم در زندگی مانند اصلاح مدل غذا خوردن و بهبود کیفیت خواب نیز کمک کند و منجر به بهبود فشار خون، کاهش کلسترول، تثبیت قند خون و کاهش ۵۰ درصدی خطر حمله قلبی شود.

پروفسور مانیستی البته معتقد است که سایر ورزش‌های استقامتی از جمله شنا و دوچرخه‌سواری می‌توانند اثراتی مشابه دو ماراتن داشته باشند و باعث بهبود توانایی شریان آئورت قلب شوند.

وی به دوندگان مبتدی توصیه می‌کند: «تمرینات ماراتن را به‌آهستگی شروع کنید و سطح فعالیت خود را به‌تدریج افزایش دهید. به درد در مفاصل، استخوان‌ها و ماهیچه‌ها توجه کنید، چون می‌تواند نشانه‌ای از آسیب بیش از حد باشد. به بدن خود گوش دهید. در صورت احساس مشکل یا خستگی زیاد، ورزش نکنید. برای ورزش در فضای باز، بر اساس نوع آب و هوا لباس مناسب بپوشید و حتما آب زیادی بنوشید.»

نتایج این مطالعه جدید ۷ ژانویه در ژورنال آمریکایی قلب و عروق منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 10835