جدیدترین پرچمدار هوآوی معرفی شد

جمعه،۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
جدیدترین پرچمدار هوآوی معرفی شد

گروه فناوری - هوآوی اعضای جدید خانواده‌‌ی پرچم‌داران دوربین‌محورش را برای نخستین‌بار در سه نسخه‌ با نام‌های P40 ،P40 پرو و P40 پرو پلاس معرفی کرد.

به گزارش  پیام ایران ، محصولات جدید هواوی از سری P برای نخستین‌بار در سه نسخه‌ی پی ۴۰، پی ۴۰ پرو و پی ۴۰ پرو پلاس عرضه خواهند شد. چینی‌ها گوشی‌های دوربین‌محور جدیدشان را با شعار تبلیغاتی Visionary Camera معرفی کردند. شرکت سازنده امیدوار است تا سخت‌افزار قدرتمند پرچم‌داران جدیدش، خلأ سرویس‌های گوگل را جبران کند.

بی‌شک پی ۴۰ پرو پلاس به‌همراه نسخه‌ی عادی پی ۴۰ پرو، طی چندین ماه آینده، نقش شاخص‌ترین گوشی‌های هوشمند هواوی را ایفا خواهند کرد.

پی ۴۰ پرو را می‌توان نسخه‌‌ای ارتقایافته از تلفیق دو گوشی هوشمند پی ۳۰ و میت ۳۰ دانست. هواوی امسال در کنار بهبود زبان طراحی، نمایشگر پیشرفته‌تری را نیز در پی ۴۰ پرو به‌کار گرفته است.

جدیدترین پرچمدار هوآوی معرفی شد

چینی‌ها با الهام از چهار لبه‌ی خمیده‌ی نمایشگر پی ۴۰ پرو، نام آن را Overflow Display‌ می‌نامند تا به‌نوعی تأکیدی بر تجربه‌ی بصری فراگیر این نمایشگر نیز داشته باشند. طراحان هواوی با کنار گذاشتن بریدگی قطره‌ای نسل پیشین، حفره‌ای کپسول‌شکل را در گوشه‌ی سمت چپ ایجاد کرده‌اند؛ حفره‌ای که دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دستگاه با قابلیت فیلم‌برداری 4K@60fps و فوکوس خودکار را در بطن خود دارد.

هر دو گوشی هواوی پی ۴۰ پرو و پی ۴۰ پرو پلاس از نمایشگر ۶/۵۸ اینچی OLED‌ با وضوح ۲۶۴۰ × ۱۲۰۰ پیکسل استفاده می‌کنند و نرخ نوسازی تصویر در آن‌ها به ۹۰ هرتز می‌رسد. حسگر اثر انگشت دو گوشی زیر نمایشگر قرار دارد و به‌لطف ابعاد ۱/۳ برابری‌‌اش نسبت به گذشته، به کاربر اجازه می‌دهد تا ساده‌تر از گذشته محل حسگر را تشخیص دهد. پی ۴۰ پرو و پی ۴۰ پرو پلاس از اسکنر اینفرارد سه‌بعدی نیز برای احراز هویت مبتنی‌بر تشخیص چهره بهره می‌برند.برکسی پوشیده نیست که مهم‌ترین و شاخص‌ترین ویژگی هواوی پی ۴۰ پرو دوربین توانمند آن است. دوربین اصلی از حسگر بزرگی به‌ابعاد 1/1.28 اینچی (بزرگ‌تر از حسگر 1/1.33 اینچی گلکسی S20 اولترا)، وضوح ۵۰ مگاپیکسل و با فیلتری با چینش RYYB بهره می‌برد. هواوی از قابلیت فوکوس خودکار Octa Phase Detection نیز نام می‌برد؛ بدین مفهوم که تمام پیکسل‌های حسگر از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کنند. حسگر دوربین اصلی در پسِ لنزی با دیافراگم f/1.9 و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر قرار دارد.

یکی از تفاوت‌های بنیادی پی ۴۰ پرو و پی ۴۰ پرو پلاس به دوربین تله‌فوتوی آن‌ها بازمی‌گردد. هواوی بار دیگر طراحی پریسکوپی را به دوربین تله‌فوتوی پی ۴۰ پرو آورده است؛ این دوربین از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با فیلتر RYYB بهره می‌گیرد و در پسِ لنز تله‌فوتوی ۱۲۵ میلی‌متری با f/3.4‌، لرزش‌گیر اپتیکال و زوم ۵ برابری قرار دارد. در نقطه‌ی مقابل، پی ۴۰ پرو پلاس از دو دوربین تله‌فوتو با حسگر ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که یکی از آن‌ها نور را از درون لنز f/2.4 و ۸۰ میلی‌متری با زوم ۳ برابری عبور می‌دهد و دوربین دوم از لنز f/4.4 و ۲۴۰ میلی‌متری با زوم اپتیکال ۱۰ برابری بهره می‌برد؛ هر دو لنز مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال هستند.

جدیدترین پرچمدار هوآوی معرفی شد

دوربین اولتراواید هواوی پی ۴۰ پرو از حسگر ۴۰ مگاپیکسلی با لنز نه‌چندان عریض ۱۸ میلی‌متری و f/1.8‌ بهره می‌گیرد. هر دو نسخه‌ی پی ۴۰ پرو از ماژول سه‌بعدی ToF نیز برای تشخیص عمق به‌همراه حسگر تشخیص دمای رنگ استفاده می‌کنند.

پی ۴۰ پرو و پی ۴۰ پرو پلاس قابلیت فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را دارند و از فناوری Super Steady Telephoto ویدئو برای بهبود عملکرد لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌گیرند. دوربین اولتراواید دو گوشی امکان فیلم‌برداری HDR و افزایش سطح ISO‌ تا ۵۱۲۰۰ در تاریکی را نیز فراهم می‌سازد. پرچم‌داران شاخص هواوی فیلم‌برداری تایم‌لپس با وضوح 4K و صحنه‌ی آهسته تا نرخ ۷۶۸۰ فریم‌برثانیه نیز دارند.

دو مدل هواوی P40 Pro‌ و P40 Pro Plus انرژی موردنیازشان را از طریق باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌کنند. به‌لطف فناوری SuperCharge هواوی، پرچم‌داران جدید از شارژ سیمی سریع تا سقف ۴۰ وات پشتیبانی می‌کنند. مدل پرو با شارژ بی‌سیم تا سقف ۲۷ واتی سازگاری دارد؛ اما نسخه‌ی پرو پلاس امکان شارژ بی‌سیم تا سقف ۴۰ وات را نیز فراهم می‌سازد.

جدیدترین پرچمدار هوآوی معرفی شد

هر دو مدل پی ۴۰ پرو گواهی IP68 را برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار از مؤسسه‌ی IEC دریافت کرده‌اند. هواوی پی ۴۰ پرو را در رنگ‌های نقره‌ای، آبی، مشکی، طلایی و سفید به‌فروش خواهد رساند؛ اما پی ۴۰ پرو پلاس تنها در دو مدل سرامیکی مشکی و سفید عرضه می‌شود.

قلب تپنده‌ی خانواده‌ی پی ۴۰، پردازنده‌ی بالارده و جدید HiSilicon‌ موسوم به Kirin 990 5G خواهد بود؛ بنابراین پرچم‌داران جدید هواوی در کنار عملکرد پردازشی و گرافیکی بسیار خوب، قابلیت اتصال به شبکه‌ی 5G را نیز خواهند داشت. هر سه گوشی از ۸ گیگابایت رم بهره می‌برند؛ درحالی‌که حافظه‌ی ذخیره‌سازی در دو مدل پی ۴۰ و پی ۴۰ پرو معادل ۲۵۶ گیگابایت خواهد بود، مدل پی ۴۰ پرو پلاس حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی در بطن خود خواهد داشت.

جدیدترین پرچمدار هوآوی معرفی شد

پی ۴۰ مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل از بین پرچم‌داران جدید هواوی به‌شمار می‌آید. این گوشی هوشمند از نمایشگر ۶/۱ اینچی و کاملا تخت OLED با وضوح ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل بهره‌ می‌برد؛ اما نرخ نوسازی تصویر در آن مانند گذشته به ۶۰ هرتز محدود شده است. پرچم‌دار اقتصادی چینی‌ها نیز اسکنر تشخیص چهره‌ی اینفرارد و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را به‌همراه دارد.

دوربین اصلی هواوی P40 از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و بسیار بزرگ 1/1.28 اینچی موسوم به Ultra Vision استفاده می‌کند. دوربین سلفی از ماژول ۳۲ مگاپیکسلی با امکان فیلم‌برداری 4K@60fps‌ قدرت می‌گیرد؛ اما خبری از فوکوس خودکار در آن نیست.

جدیدترین پرچمدار هوآوی معرفی شد

دوربین تله‌فوتو با حسگر ۸ مگاپیکسلی به‌لطف لنز ۸۰ میلی‌متری و f/2.4 خود امکان بزرگ‌نمایی ۳ برابری را فراهمی می‌آورد؛ لنزی که قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال را نیز در بطن خود دارد. دوربین اولتراواید نیز حسگر ۱۶ مگاپیکسلی و لنز ۱۷ میلی‌متری f/2.2‌ برای ثبت عکس‌هایی با میدان دید عریض کمک می‌گیرد.

هواوی پی ۴۰ از همان پردازنده‌ی کرین ۹۹۰ قدرت می‌گیرد و برای تأمین انرژی موردنیاز خود به باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی‌اش اتکا دارد. برخلاف نسخه‌های پرو، در این گوشی خبری از قابلیت شارژ بی‌سیم نیست و شارژ سریع سیمی نیز در آن به ۲۲/۵ وات محدود شده است.

هواوی پی ۴۰ نیز در رنگ‌های مشابه پی ۴۰ پرو و با گواهی IP53 برای مقاومت در پاشش قطرات آب به‌فروش خواهد رسید.

هواوی امروز برای نخستین‌بار پرچم‌داران جدید سری P را بدون سرویس‌های گوگل معرفی کرد. این گوشی‌های هوشمند از اندروید ۱۰ با رابط کاربری EMUI 10.1 بهره می‌برند و به‌جای پلی‌استور، فروشگاه اختصاصی هواوی موسوم به AppGallery را در اختیار کاربر می‌گذارند.

از جمله‌ی قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید هواوی می‌توان نرم‌افزار تماس تصویری و صوتی MeeTime با قابلیت‌ اشتراک‌گذاری محتوای صفحه‌نمایش، سیلیا (Celia)، دستیار دیجیتال جدید سازگار با زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی را نام برد.

انتهای پیام/ زومیت

کد خبر: 10887