جزئیات ثبت نام و دریافت بیمه بیکاری

جمعه،۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
 جزئیات ثبت نام و دریافت بیمه بیکاری

گروه اقتصادی - جزئیات ثبت نام و دریافت بیمه بیکاری اعلام شد.

به گزارش  پیام ایران ، مطابق قانون بیمه بیکاری کارگرانی که به دلیل ابتلا به کرونا یا تعطیلی بنگاه می‌خواهند از بیمه بیکاری استفاده کنند، برای ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری ۳۰ روز مهلت دارند.

 ۲۵ اسفند ماه بود که محمد شریعتمداری در توئیتر خود نوشته است: «برای پیشگیری از شیوع ‫کرونا‬ و حفظ سلامت کارگران‬ مشمول ‫ قانون کار و تامین اجتماعی‬ که شغل خود را از دست داده‌اند، ازاین پس برای ثبت درخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ندارند.

به گفته وی، به منظور رعایت مهلت قانونی بیمه بیکاری، کارگران مشمول می‌توانند به سامانه https://bimehbikari.mcls.gov.ir/‎ مراجعه کنند.»

متقاضیان پس از ثبت نام کدرهگیری با امکان ذخیره و چاپ دریافت می کنند. همچنین پیام اطلاع رسانی به متقاضی پس از ثبت درخواست در سامانه برایشان ارسال می شود و نحوه ادامه فرآیند از طریق سامانه نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

در تبصره ۲  قانون بیمه بیکاری آمده است: بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث قهریه و غیر مترقبه از قبیل سیل، زلزله جنگ، آتش‌سوزی و... بیکار می‌شوند با معرفی واحد کار وامور اجتماعی محل ازمقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.

همچنین در تبصره ب ماده ۶ این قانون آمده است بیمه شده مکلف است ظرف (۳۰) روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحدهای کار و امور اجتماعی آمادگی خود را برای اشتغال‌به کار تخصصی و یا مشابه آن اطلاع دهد. مراجعه پس از سی روز با عذر موجه و با تشخیص هیأت حل اختلاف تا سه ماه امکان‌پذیر خواهد بود.

در حال حاضر کلیه کسانی که صرفاً به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده اند و کارگاه آن ها تعطیل شده است و یا زیر یک سال سوابق بیمه ای در سال ۹۸ دارند. در راستای ماده ۲ و بنده ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری باید ابتدا درسامانه https://bimehbikari.mcls.gov.ir/‎  ثبت نام اولیه را انجام دهند  و مهلت آنها برای این ثبت نام ۳۰ روز است.

انتهای پیام/

کد خبر: 10890