"باران" شامپانزه باغ وحش ارم امشب راهی یتیم خانه کنیا می‌شود

يکشنبه،۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
"باران" شامپانزه باغ وحش ارم امشب راهی یتیم خانه کنیا می‌شود

گروه محیط زیست -  صبح امروز با فراهم شدن مقدمات پرواز باران شامپانزه ارم این حیوان ساعت ۱۱ امشب به مقصد یتیم‌خانه‌ای در کنیا از فرودگاه امام منتقل خواهد شد.

به گزارش  پیام ایران ‏،  مسعود سلیم‌جوهری مدیرعامل مجموعه ورزشی تفریحی ارم سبز با اشاره به اینکه ساعت 23 امشب باران به کشور کنیا اعزام خواهد شد گفت: تمام تمهیدات لازم برای انتفال این شامپانزه به کشور کنیا فراهم شود.

وی گفت: پروازی به مقصد قطر انجام خواهد شد و از آنجا این شامپانزه به کنیا سفر می‌کند.

سلیم‌جوهری با اشاره به اینکه پارک ارم مجموعه بزرگی است که بیش از 70 هکتار مساحت آن است گفت: این مجموعه ورزشی - تفریحی فضای مناسبی را دارد که یکی از آنها قراردادن باغ وحش در این مجموعه است که 110 گونه جانوری با استاندارد اروپا و با بالاترین کیفیت حیوانات در این مجموعه نگهداری می‌شوند.

مدیرعامل مجموعه ورزشی - تفریحی ارم با اشاره به اینکه رویکرد جدید تفریحی ورزشی ارم، رویکرد آموزشی و ترویج آن است گفت: بر همین اساس ما با پروتکل‌های مختلف با واحدهای آموزشی و دانشگاه‌های مختلف و همچنین موسسه رویان ارتباط برقرار کرده‌ایم که در این مجموعه حضور و کار تحقیقات حیات وحش را انجام می‌دهند.

سلیم‌ جوهری ادامه داد: از زمانی که باران در اختیار مجموعه ارم قرار گرفت در همان مقطع کمیسیونهایی تشکیل و افراد متخصص در حوزه محیط زیست دامپزشکی و... حضور داشتند و به این جمع‌بندی رسیدند که باران باید در یک یتیم‌خانه بزرگ شود.

او ادامه داد: براساس تصمیم اخذ شده تمام اقدامات انجام و رایزنی‌ها برای انتقال این شامپانزه با یکی از یتیم‌خانه‌های استاندارد در کنیا انجام  شد و در نهایت امشب ساعت 11 ابتدا به قطر و در نهایت به کنیا منتقل خواهد شد.

او  با بیان اینکه یتیم‌خانه اشاره شده یکی از یتیم‌خانه‌های مهم در جهان محسوب می‌شود گفت: علی‌رغم اینکه ارم قابلیت بزرگ کردن این حیوان را داشت اما به دلیل اینکه بهتر زندگی بکند و شرایط لازم فراهم شود تصمیم گرفته شد باران به این یتیم‌خانه منتقل شود.

صبح امروز با حضور مسعود سلیم‌جوهری مدیرعامل مجموعه ورزشی - تفریحی ارم سبز غندالی مدیر باغ وحش ارم، و پیمان محمدزاده دامپزشک باغ وحش ارم مراسم خداحافظی از باران (شامپانزه) این مجموعه برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 13719